Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Срещу логиката

Константин Баждеков, който отговаря за финансите в Левски, не направи добър ход с билетите за Литекс по няколко причини Снимка: BGNES
Константин Баждеков, който отговаря за финансите в Левски, не направи добър ход с билетите за Литекс по няколко причини
Абсурд е стадионът да се напълни, а подкрепата на всеки фен от трибуните е важна за "сините"... Снимка: sportal.bg
Абсурд е стадионът да се напълни, а подкрепата на всеки фен от трибуните е важна за "сините"...

Вчера от Левски обявиха по-високи от обичайните цени за билетите за мача с Литекс в събота.

В сектор "А" ще се влиза срещу 7 лева, във "В" - за 6, и в "Б" - за 5 лв, което е с лев-два повече от тези за срещите с по-непретенциозни противници.

На пръв поглед този ход е закономерен предвид по-големия интерес към дербито, а самата сума е незначителна и тази новина не би учудила никой чужденец от по-развитите икономически страни.

Само че за да си позволят да постъпват по този начин, "сините" ръководители трябва да разполагат с почти пълен стадион на всеки мач и тогава наистина ще реализират по-големи приходи от най-интересните и оспорвани срещи.

Действителността, както знаем, е друга, и дори на дербито с най-големия български дразнител за феновете - ЦСКА, от години не идват повече от 15-20 хиляди при двойно по-голям капацитет на стадиона.

Като добавим към това телевизионното излъчване и късния начален час (20:30), свързан с трудно и дълго прибиране по домовете от отдалечения квартал Сухата река, където се намира ст. "Георги Аспарухов", ходът на Левски си е доста слаб.

От една страна, спорно е дали ще донесе повече приходи на клуба, ако дойде по-малко публика на по-високите цени, като знаем как българинът няма навика да си плаща за забавления, които биха могли да му излязат и безплатни.

От друга, още по-недалновидно е по този начин в мача срещу шампионите да поставяш под въпрос присъствието на какъвто и да е брой фенове, когато всеки от тях ти е важен и подкрепата от трибуните може да се окаже решаващото предимство в дербито.

И накрая, икономическата логика на добрите търговци повелява, когато една стока се купува много (и не е дефицитна, а разполагаш с голямо количество от нея), да я пуснеш на добра цена и да печелиш от оборота, а не от цената.

Нещо, което на запад много добре знаят и техните намаления са по празниците, когато потреблението е най-високо, а тук цените скачат именно тогава.

Какво да се прави, народопсихология, и за съжаление най-успешният ни в международен план напоследък клуб не прави изключение.

 

Най-четените