Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Логично беше Кими да остане

Логично беше да се предположи, че Райконен ще остане още един сезон във Ferrari
Логично беше да се предположи, че Райконен ще остане още един сезон във Ferrari

Бившият пилот на Ferrari Фернандо Алонсо обясни, че изборът на тима да задържи за още една година Кими Райконен е повече от логичен и всъщност е трябвало да бъде очакван от всички. С това испанецът нанесе още един удар на анализаторите с „вътрешна информация", които цяло обясняваха, че трансферът на Валтери Ботас от Williams в Маранело на практика е сигурен, а някои италиански медии дори разтръбиха, че от Скудерията са платили 12 милиона евро, за да откупят договора на Ботас.

В крайна сметка, причините Ferrari да задържи Кими вместо да го освободи са доста повече. Райконен е пилот от висока класа, който в последно време имаше проблеми с мотивацията, но поне не си тръгна от тима като Фернандо Алонсо. Този сезон финландецът се представя доста по-добре, но пък „прихвана" задължителните за съотборниците на Себастиан Фетел технически проблеми - в няколко състезания тази година Кими се разминава с добри класирания и дори подиуми заради различни технически повреди. Но пилотирането му не отстъпва на това на Фетел, дори в определени стадии от състезанието той е по-бърз и умее да пази по-добре гумите. Това не остана незабелязано от шефовете му.

Още нещо, Фетел иска да работи с Райконен, защото двамата се разбират добре, Кими не създава политически проблеми и е към края на кариерата си. Така че Себ лобира пред шефовете си, за да задържат Райконен, с което блокира опитите да се вземе нов пилот - наприме Ботас или пък Дениъл Рикардо, което щеше да е голям удар за германеца - все пак Дениъл беше този, който напълно засенчи Фетел в последната му година в Red Bull.

И още нещо - изследването сред феновете, в което участваха над 200 000 почитатели на Формула 1 показа, че Райконен е най-популярният пилот в световния шампионат. И хладнокръвният финландец има почти култов статут сред феновете. Това също е важно.

И накрая, пазарът на пилоти за 2016 на практика не работи. Във Ferrari вече се целят във 2017 - с някой талантлив младок, като Макс Верстапен или Рикардо, но тогава Фетел няма да има забележки, защото вече ще се е утвърдил като №1 в тима.

А що се отнася до парите за Ботас, да, от Williams наистина са поискали 10 милиона лири за него. Но италианците са отказали да ги платят, тъй като са определи сезона на Валтери като „неособено впечатляващ". А после Серджо Маркионе обясни, че Скудерията не е футболен клуб, който да купува играчи. Пазарлъкът е бил ожесточен, но в крайна сметка Валтери ще трябва да остане в Williams, просто защото за догодина няма свободни места в големите отбори. И ще чака следващото раздаване. Също като Нико Хюлкенберг, Дениъл Рикардо и т.н.

 

Най-четените