Какво е общото между Антонио Бандерас, Салма Хайек, Силвестър Сталоун, Джейсън Стейтъм и Ейдриън Броуди? Тези звезди от Холивуд много харесват България - и я рекламират напълно безплатно в нов клип, представен официално днес от министъра на туризма Николина Ангелкова.
Бандерас се чувства като у дома в България, Хайек е очарована от хората, природата и храната, а Сталоун - от добрите условия за снимане на филмови продукции у нас. „България е мястото", казва той, а Ейдриън Броуди признава, че тук се чувства „в добри ръце".
Актьорите разказват лични впечатления от страната на фона на популярни туристически дестинации, като Рилските езера и храм-паметника „Св. Александър Невски" в София, а след казват, че си заслужава да се снимат филмови продукции в България, независимо от мабаща и сценария.
„Работим по този клип близо 10 месеца и мога да кажа, че това е сред най-добрите примери за публично-частно партньорство. Видеото е продукт на Nu Boyana Film Studios", които предоставиха кадрите. За неговото създаване не са инвестирани държавни средства. С този клип променяме начина, по който искаме да се възприема и промотира страната ни", подчерта министър Ангелкова.
Според нея обвързването на България като туристическа дестинация и кино локация има смисъл, тъй като може да преодолее сезонната зависимост на сектора и да компенсира спадовете. Ангелкова намекна за законодателни промени за стимулиране на филмовата индустрия в България.
Ангелкова даде няколко примера, доказващи това - в Англия приходите от туризъм са нараснали с около 50 на сто след излъчването на поредицата за Хари Потър. В Тайланд са отчели ръст от около 22 на сто след премиерата на фирма „Плажът" с Леонардо ди Каприо, а Хърватия се позиционира като кинодестинация след снимките на шестте сезона на сериала „Игра на тронове".
„Клипът показва и тясната връзка между туризма и киното, с което се надяваме да привлечем още по-голямо внимание към България" , коментира тя. На представянето бе подписано споразумение, с което Nu Boyana Film Studios прехвърля всички права на Министерството на туризма, така че видеоклипът ще се ползва безвъзмездно за популяризиране на българския туризъм.
Във видеото участват още Шохрех Агдашлу, както и режисьорът Том Кърк, и продуцентите Алън Сейгъл и Лез Уелдън.