Една от причините за отказа на пилотите да летят бе липсата на самолети, а тя е свързана и с ремонтираните и нови двигатели, поръчани от Русия.
Руската корпорация РСК МиГ отхвърли част от позицията на българското военно министерство, уверявайки, че всички авиационни двигатели, са минали комплексно обслужване и са предадени с пълен комплект документи.
От МО обаче приеха само първита два ремонтирани двигателя, бяха отхвърлени още четири ремонтирани и четири нови. Според тях при новите двигатели липсват ключови компоненти, а ремонтираните нямат оригинални формуляри, които да отразяват историята на жизнения цикъл на двигателите.
Руснаците обаче твърдят, че "неотдавнашните съобщения за невъзможността на основния ремонт и удължаване на ресурса на двигателите на МиГ-29 заради отсъствие на документация не съответстват на реалността". Те се надяват "в отношения на многогодишно партньорство нещата да се решават в оперативен режим".
От МО обясниха, че техните претенции са към документите, а не дали е извършен ремонтът.
Очаква се скоро са има нова серия поръчки към Русия за ремонт и дори за модернизацията на 15-те изтребители МиГ 29 на българските ВВС.