Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

НАП събрала 9 млн. лева след напомняне по телефона

В рамките на 10 дни служителите на столичната дирекция са се свързали по телефона с 1352 души, като са ги приканили да погасят декларираните към хазната данъци и осигуровки Снимка: Getty Images
В рамките на 10 дни служителите на столичната дирекция са се свързали по телефона с 1352 души, като са ги приканили да погасят декларираните към хазната данъци и осигуровки

Над 9 милиона лева данъчни и осигурителни задължения събра само за 10 дни Териториалната дирекция на Националната агенция за приходите (НАП) София. Това съобщиха от пресцентъра на НАП.

Събраните вземания са резултат от започналата през август телефонна кампания за просрочени плащания по ДДС и по нововъзникнали осигурителни задължения.

В рамките на 10 дни служителите на столичната дирекция са се свързали по телефона с 1352 души, като са ги приканили да погасят декларираните към хазната данъци и осигуровки.

В резултат на телефонната кампания 1105 от тях са внесли в бюджета над 9 млн. лв., като са платили частично или изцяло задълженията си. Освен внесените в бюджета средства, част от хората са потърсили среща с публичните изпълнители и са предложили погасителни планове за своите задължения.

От НАП напомнят, че невнасянето на задължението в 14-дневен срок след позвъняването води до стартиране на процедура за обезпечаване и принудително събиране на дълговете. Преимуществено се използват бързо ликвидни способи - налагане на запор върху банкови сметки, вземания от трети лица, включително работодател (ако длъжникът е физическо лице).

Ако в двуседмичен срок след позвъняването постъпи плащане или длъжникът даде обезпечение, към принудително изпълнение няма да се пристъпва, допълват от НАП.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените