Анонсираният преди повече от една година конкурс за ново лого на България вече е факт.
Министерството на туризма очаква идеи с "концепция за графична визия на туристическото лого на България", като крайният срок за подаване на предложения е 4 април 2016 г.
Състезанието ще премине в два основни етапа. В първия професионалното жури ще разгледа всички предложения и ще избере проекти за "късата листа", която ще се представи на обществеността.
Във втория етап широко жури, в което ще бъдат включени представители на медиите, туристическия бизнес, рекламните и PR агенции, маркетолози, ще избере с тайно гласуване идеен проект за туристическо лого.
Професионалното жури е с председател проф. Божидар Йонов и членове: доц. д-р Кристина Борисова (шрифт и калиграфия, НХА), Теодор Лулчев (графичен дизайн, НХА), проф. д-р Николай Младенов (ръководител на рекламно-информационна дейност, НХА), проф. Георги Янков (плакат и визуална комуникация, НХА), Любен Генов (председател на СБХ), Димитър Трайчев (член на СБХ и преподавател по графичен дизайн) и доц. д-р Стефан Серезлиев (преподавател по графичен дизайн, зам. -председател на Българската академична асоциация по комуникации).
Наградата за победителя ще бъде изработката на т. нар. brand book с графичната концепция и изисквания за използване на графичната визия на логото, която вероятно вече ще е срещу възнаграждение.
Предишният опит за туристическо лого на България се провали, след като се оказа, че снимките са откраднати, а заради неизползването на логото страната беше глобена със 160 хил. лв. от ЕК.