Дейностите за част от 12-километровото трасе на третия метролъч са приключили по-рано от крайния срок, който е 5 октомври.
Остават само изпитанията в участъка от "Красно село" до "Граф Игнатиев" - това обяви директорът на "Метрополитен" проф. Стоян Братоев пред БНР.
Изпитанията са започнали през ноември и ще продължат около пет месеца и половина или до април.
Системите на "Сименс" за управление са шест, с три подсистеми - за управление, автоматика и безопасност.
Възловите станции, където се пресичат трите диаметъра на метрото, са три, като в момента се работи по две от тях. По данни на проф. Братоев станция НДК II, на бул. "Витоша" и "Патриарх Евтимий", е почти завършена.
Там остава да се изгради само връзката със старата НДК. Другата връзка е на Орлов мост - с метростанцията на "Климент Охридски", която също вече е завършена.
Пероните на третата линия са отделени от влаковете с прозрачни отваряеми врати, за да нямат пътниците достъп до релсовите пътища с цел повишаване на безопасността.
Машинистът има по-ограничени функции с оглед да се избегне субективният фактор, но в екстрена ситуация той може ръчно да поеме управлението, каза още Братоев.
Очакванията са третата линия на метрото да се придвижват около 200 000 пътници дневно.