Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

67 процента от младите не правят нищо

67 на 100 от младежите не работят, не учат, не повишават квалификацията си Снимка: Милена Иванова
67 на 100 от младежите не работят, не учат, не повишават квалификацията си

По-голямата част от младите не правят нищо - не работят, не учат, не търсят възможности за подобряване на квалификацията си. Това се отнася за 67 процента от хората на възраст между 15 и 29 години. Това показват данни на Министерството на младежта и спорта, представени от заместник-министъра на спорта Калин Каменовм цитиран от "Дарик".

33 на 100 от участвалите в проучването трудно свързват двата края, а 29 процента искат да емигрират. 60 процента от безработните младежи са роми, но проблеми имат и младите хора от малките населени места.

„От близо 1500 анкетирани 77% не смятат да изкарват допълнителни курсове и да добиват нови умения в своето свободно време. 63% не спортуват и не смятат и да спортуват, 69% от тях не четат", казва Каменов. Въпреки че толкова висок процент от анкетираните трудно се справят финансово, половината от тях не работят, 75 процента не се интересуват от политика, а едва 28% ще гласуват на предстоящите избори.

Да продадат гласа си са съгласни 10% от анкетираните.

От министерството призовават младежките центрове на територията на страната да бъдат по-активни в помощта към младите за намирането на работа. Според зам.-министъра, въпреки че има много възможности за работа, в много случай те не стигат до онези, които имат нужда за работа.

„Говорим за конкретно населено място, където има голям брой безработни хора, които не са мотивирани, нямат желание, загубили са стимул да търсят работа. Чакат някой да им помогне, тогава ние отиваме при тях и им помагаме", каза Каменов.

Проверки на Министерството на младежта и спорта показват още, че много от неправителствените организации, които усвояват европейски средства за провеждане на информационни кампании и консултации, не стигат до целевите групи и често не водят до конкретни резултати. За такива дейности са отпуснати 1,4 милиона лева. Все по-често се появяват и организации, които печелят проекти, свързани с прилагането на младежките политики, но впоследствие се оказва, че не развиват дейността, за която са били финансирани.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените