Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Съдът потвърди заповеди на КЗП за нелоялни практики

Става дума за нелоялни практики при провеждане на промоции от страна на няколко търговеца -  "Ти Би Ай Банк" EAД, "Техномаркет България" и "Доверие Брико" АД
Става дума за нелоялни практики при провеждане на промоции от страна на няколко търговеца - "Ти Би Ай Банк" EAД, "Техномаркет България" и "Доверие Брико" АД

Върховният административен съд потвърди няколко заповеди на Комисията за защита на потребителите (КЗП) за забрана на различни нелоялни търговски практики. Практиките са свързани с кампании за предоставяне на отстъпки от страна на "Ти Би Ай Банк" EAД, "Техномаркет България" и "Доверие Брико" АД.

Съдът постанови, че промоционална оферта "Вземи 10% повече" на "Ти Би Ай Банк" ЕАД е създавала погрешно впечатление у клиентите на търговска верига за техника. Те са били заблудени, че при сключване на договор за кредит по тази програма ще могат да закупят по-изгодно уред на изплащане.

Потребителите са погрешно информирани, че получават подарък 10% от цената на стоката, докато в действителност е трябвало да заплатят този "подарък" под формата на по-високи разходи по обслужването на промоционалния кредит.

Друга забранена от КЗП и потвърдена от съда нелоялна практика е свързана с подвеждаща информация за размера на отстъпката и периода на провеждана от "Техномаркет България" промоция.

Става дума за инициативата "Сливи за смет", по време на която клиентите могат да закупят с намаление телевизор на стойност над 500 лв. при условие, че върнат стар електроуред.

На сайта на веригата е обявена отстъпка в размер на 20%, докато в разпространените рекламни брошури е посочено, че тя е 10%.

На практика двадесетдневната кампания се е развила на три етапа, като по-голямата отстъпка е прилагана само през средния период в рамките на пет дни, а през останалите петнадесет дни са приспадани само 10% от цената на стоката.

Това обаче по никакъв начин предварително не става ясно за потребителите, които могат да се объркат от противоречивата информация от различните източници, както и да пропуснат възможността да се възползват от по-голямата отстъпка в по-изгодния период на промоцията.

Третата пресечена нелоялна практика е на "Доверие Брико" АД за липса на наличности на промоционални продукти от рекламни брошури.

За едномесечна кампания търговската верига е разпространила 5000 брошури на територията на Варна за стоки с намаление от 30% до 70%, но доставените количества на някои от тях не са съответствали на обема на направената реклама.

Например, към момента на проверката на КЗП, е липсвал шезлонг на редовна цена от 139 лв., който след отстъпка от 70% е струвал 41,70 лв. Справка в системата за продажби на единствения обект на веригата в града показва, че от него са закупени едва 32 броя от началото на промоцията.

За прилагането на нелоялни търговски практики Законът за защита на потребителите предвижда санкция в размер до 30 000 лв. при първоначално нарушение и до 50 000 лв. при повторно.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените