Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

АПИ: Мантинелата не е причина за катастрофата на "Тракия"

Според експерти никоя мантинела не би могла да спре ТИР Снимка: БГНЕС
Според експерти никоя мантинела не би могла да спре ТИР

Стоманена предпазна ограда, която е оразмерена да задържи автобус, се поставя на мястото на автомагистрала "Тракия", където при катастрофа в неделя загинаха петима души, а шестима бяха ранени. Това съобщиха от Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ), откъдето подчертаха, че мантинелата не е причина за пътния инцидент.

До смъртта на петимата души се стигна, след като тежкотоварен камион навлезе в насрещното платно на магистралата и се преобърна върху леки автомобили.

За такива места е предвиден най-високият клас мантинели, които се оразмеряват за удар от камион с тежест 38 тона, при ъгъл на удара 15 градуса и при скорост на движение 80 км/ч., уточняват от пътната агенция.

"Нека да не се правят внушения, че по-високият клас ограда там в случая би довел до различни щети", коментира Иван Досев, член на управителния съвет на агенцията. Досегашната мантинела в участъка е била поставена през 1993 г. и към този момент е отговаряла на всички нормативни изисквания към ограничителните системи, обясняват още от АПИ.

От там добавят, че 87 на сто от магистралите са с подменени ограничителни системи, като през миналата година за подмяната им от бюджета на АПИ са вложени около 24 млн. лева. До юли тази година инвестираните за тази дейност средства са били 40 млн. лева.

След средата на септември 2020 г. е предвидено да започне ремонт на 52 км - от 156-и до 208-и километър, в платното на "Тракия" в посока Бургас.

Според Богдан Милчев от Института за пътна безопасност нова мантинела не би могла да спре ТИР. По думите му все пак има такива мантинели, но те могат да спрат тежкотоварен автомобил само при определени условия. Тоест, трябва да се преценява внимателно къде да се поставят такива.

Според инж. Иван Петков от Държавна агенция "Безопасност на движението по пътищата" липсата на ограничение за движението на ТИР-ове в почивните дни е направила възможно присъствието на камиона на магистралата по това време, но това не е причина за инцидента. Засега тя остава неясна. Първоначалните предположения са, че шофьорът на ТИР-а е заспал.

Ограничение за движението на тежкотоварния трафик през летния сезон няма заради въведените от Европейската комисия т.нар. "зелени коридори" след COVID-19.

При катастрофата на място загинаха водачът на тежкотоварния автомобил - 53-годишен турски гражданин, жена на 40 г., момиче на 17 г., мъж на 44 г. и друг с неустановена към момента самоличност. Тежко пострадало е дете на почти 3-годишна възраст, то е с мозъчно-черепна травма, с фрактура в основата на черепа и е в критично състояние. Преди ден детето беше откарано в "Пирогов" за продължаващо лечение.

В "Пътна полиция" - Стара Загора е образувано досъдебно производство.

Най-четените