Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Изпитите след 12 клас ще са на 1 и 3 юни

Изпитите след 12 клас ще са на 1 и 3 юни Снимка: БГНЕС

Учебната година в България ще приключи неприсъствено в електронна среда. Това е консенсусът, около който са се обединили от Министерството на образованието, учителите, родителите и Националния оперативен щаб.

Учениците ще се върнат в клас само за най-важните изпити - тези след VII клас и държавните зрелостни изпити след XII клас. Това съобщи министърът на образованието Красимир Вълчев.

Държавните зрелостни изпити за учениците в XII клас ще бъдат на 1 и 3 юни, което е закъснение с 12 дни от първоначално обявените дати. Изпитите по желание на зрелостниците ще са на 2 и 4 юни.

Зрелостниците, които не се явят на изпит в началото на юни, ще могат да го направят на 27-28 август.

Националното външно оценяване след VII клас ще се проведе на 15 юни по български език и литература, а на 17 юни ще бъде изпитът по математика.

Изпитите за придобиване на професионална квалификация в професионалните гимназии ще се проведат по план на 5 юни.

Засега учениците от IV и X клас няма да се явяват на изпит в края на тази учебна година.

Матурите и националното външно оценяване ще се проведат в по-големи зали и с присъствието на по-малко квестори. Цели се да няма струпване на ученици, учители и родители. Присъствието на малолетни и непълнолетни ученици в училищата ще става със съгласието на родителя.

Вълчев обясни, че свидетелствата за завършено образование ще се забавят само с 4 дни, така че ще е възможно кандидатстването във висши училища в страната и в чужбина.

Учебното време за нито един от класовете няма да бъде удължавано. Ако епидемиологичната ситуация позволи, през лятото ще се проведат присъствени или частично присъствено част от дейностите за преодоляване на образователни трудности. По думите на министър Вълчев това ще бъде вариантът за диференцирано отучване за онези ученици, които не са били ефективно или изобщо включени в електронното обучение.

 

Най-четените