По-малко оценки в дневника и повече практика за учениците. Това предвиждат промените в наредбата на оценяване, която Министерството на образованието и науката (МОН) предложи за обществено обсъждане.
Наредба 11 е част от пакета документи, които просветното министерство възнамерява да приложи в началото на новата учебна година.
В интервю за БНР директорът на "Съдържание на предучилищното и училищно образование" Евгения Костадинова коментира, че целта на промените е да подобрят работата на учителите с учениците.
Костадинова обясни, че минималният брой изпитвания за оформяне на срочна оценка ще се снижи до 2-3 проверки на знанията в зависимост от предмета.
"Това не значи, че учителят не може да направи изпитвания, които да надвишават минималния брой. Наредбата не отнема възможността на учителя сам да преценява", обяснява Костадинова.
Тя уточнява и че цифровата оценка в дневника невинаги е верен показател за знанията на учениците, понеже отразява конкретен момент на тяхната подготовка.
Костадинова заявява и че с редуцирането на изпитванията, учителите ще разполагат с време, за да се фокусират върху цялостния напредък на учениците.
"По този начин и учител, и родител ще имат възможност да знаят върху какво трябва да се съсредоточи ученикът", коментира още директорът от МОН.