Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Заведенията: Клиенти крият касови бележки, за да не плащат

Промените в закона допълнително стимулирали това поведение Снимка: БГНЕС
Промените в закона допълнително стимулирали това поведение

Има недобросъвестни граждани, които търсят всякакви начини да не си платят сметката, а последните законови промени допълнително мотириват подобни опити за измама. Това обяви пред Нова телевизия председателят на Българската асоциация на заведенията Ричард Алибегов.

Поправки в данъчните закони отпреди няколко месеца позволяват клиентите да задържат плащането на сметката си, ако не са получили касова бележка.

Целта е да се издават касовите бонове, но според заведенията резултатът е че недобросъвестни клиенти нарочно крият бележките.

Борим се от години с проблема с криенето на касовата бележка, а промените допълнително мотивират това, поясни Алибегов

Когато има нарушение на данъчното законодателство като неиздадена бележка, агенцията по приходите трябва да издаде акт за нарушение. Те дори имат право да заповядат запечатване на обекта, обясни адвокат Назарет Бабучев.

В случаите, когато клиент откаже да плати, твърдейки, че няма касов бон, може да се приложат записи от камерите в ресторантите, които показват, че такъв е издаден, поясни още юристът.

От агенцията по приходите пък поясниха, че клиентите решават какво да правят - да не платят докато не получат бележка, или да го направят и след това да подадат сигнал в НАП.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените