През септември шведската модна верига H&M планира да отвори врати и в Индия. Първият магазин в Ню Делхи ще бъде отворен през есента.
Дебютът на компанията в страната изглежда закъснял, не само защото компанията планираше навлизане на индийския пазар още миналата година, а и защото изостава след конкурентите си в покоряването на пазара, който възлиза на 41 милиарда долара, пише Quartz.
Испанската верига Zara отвори магазин в Индия още през 2010 година в сътрудничество с местна фирма, както изискваше тогавашния закон в Индия. Британската верига Marks&Spencer оперира в Индия от години и иска да превърне страната във втория си по големина пазар в света. Дори GAP, които не изглеждат особено стабилни в последно време, отвориха магазин в Индия преди H&M.
А изглежда има търсене за този тип модерни и евтини дрехи, които H&M продава. Отварянето на магазин на GAP предизвика масови тълпи. Същото направи и Zara преди няколко години.
Част от забавянето може да се дължи на липсата на качествени локации - инфраструктурата в Индия не предлага много възможности за големи магазини, каквито чуждестранните брандове търсят.
H&M планира да отвори 400 магазина тази година, а през 2014 година се сдоби с 379. Компанията няма намерение да забавя растежа си. Основна цел на компанията е да достигне до нови държави. През май H&M отвори магазин в Перу, като плановете са да продължи с Тайван и Южна Африка. Тя ще продължи да превзема и пазарите, на които вече се е установила в Китай, Европа и САЩ.