"Пощенска банка", съвместно с глобалната мрежа Endeavor, ще подкрепят десет български компании да се разраснат. Кампанията "Dare to Scale" помага на над хиляда предприемачи в 30 държави.
В България програмата има подкрепата на софтуерната ScaleFocus и Изпълнителната агенция за насърчаване на малките и средни предприятия.
Според главния изпълнителен директор на "Пощенска банка" - Петя Димитрова - целта е да се представи както опита на финансовата институция, така и да се осигури необходимото финансиране на участниците в проекта.
Димитрова посочи и че банката вече има опит в подобни проекти и има дългогодишна роля на посредник в "Инициатива за малки и средни предприятия". Тя посочи, че е видяла растежа на над 400 компании, които са взели участие в програмата.
Освен това допълни, че институцията разполага с палитра от инструменти, които да направят един бизнес успешен.
В момента тече процесът по подбор на компаниите, които ще бъдат включени в кампанията "Dare to Scale" като той ще продължи до юни месец. След това ще бъдат определени менторите на компаниите според това какъв точно бизнес развиват.
Изискванията към фирмите, които подават заявление за участие, е оборотът им за 2018-а да е над 100 хил. евро, да имат максимум 150 служители и седалището им да е в България.
Основният фокус на програмата е разрастването, подчерта изпълнителният директор на Endeavor - Момчил Василев. Той уточни, че в този проект не става въпрос за стартъпи, а за компании, които вече са преминали първоначалния етап на развитие.
Според Василев в момента в България има парични ресурси както за стартъпите, така и за вече пораснали компании.
Основателят на софтуерната ScaleFocus - Виктор Василев - даде пример със своята компания, която преди седем години е започнала дейност със собствени спестявания и без външни служители.
В момента фирмата има над 800 служители в България и Европа и иска да помогне на развитието на други фирми.
В проекта Dare to Scale Growth Program ще бъдат включени между 5 и 10 компании, работата с които ще продължи до септември другата година. Целта е да има поне по две фирми от една и съща индустрия.