Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Германия може да въведе лимит на скоростта по аутобаните

Поскъпване на данъците за горивата и стимули за е-колите са част от мерките за защита на климата
Поскъпване на данъците за горивата и стимули за е-колите са част от мерките за защита на климата

130 км/ч лимит за движение по аутобаните в Германия - това е предложението на експертна комисия на правителствено ниво, която работи по плана за бъдещето на мобилността. Основната задача на мерките е да Германия да постигне планираните цели за защита на климата по отношение на транспорта.

В момента страната не налага ограничение на скоростта по федералните магистрали за определени класове моторни превозни средства, с изключение на препоръчителен лимит до 130 км/ч за участъците с повишен риск от катастрофи.

Освен това се предлага до 2021 г. да се изравнят данъчните ставки върху бензина и дизела, които в момента се различават с 22 евроцента в полза на дизеловото гориво. След приравняването им ще се тръгне към постепенно поскъпване на данъчното облагане - първоначално с 3 евроцента на литър през 2023 г., а след това с по 1 цент до 2030 г. Сумата на ставката върху горивата трябва да достигне до 52 евроцента/литър в края на преходния период.

Целта на мерките е да се намали влиянието на автомобилния трафик върху околната среда, както и да се стимулира по-масовото използване на ЖП-транспорта, велосипедите и придвижването пеша.

Мерките включват още предложение за налагане на такса от няколкостотин евро при покупката на автомобили с висок разход на гориво, както и въвеждането на държавни финансови стимули за купувачите на електромобили в размер до 8000 евро. Така би трябвало да се повиши търсенето на електрически леки коли и енергийно-ефективни МПС.

Експертите се надяват, че лимитът на скоростта по аутобаните може да допринесе за "значително намаление на разхода на гориво". "Устойчивата политика за защита на околната среда е шанс за създаването на една иновативна транспортна система и ще има значим принос за активното преструктуриране на автомобилната индустрия", се казва още в анализа на работната група.

Очаква се в края на март да се проведе последното заседание на групата, в което ще участват както представители на автомобилните концерни и синдикатите, така и екологични организации. Министърът на околната среда Андреас Шойер би трябвало да предложи пакет със законови предложения до края на годината.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените