Веригата хипермаркети Kaufland отбелязва 50 години от създаването си. Първият търговски обект е открит през 1968 г. в Бакнанг, Германия, като в момента компанията има над 1270 магазина за хранителни и домакински стоки в 7 страни от Европа.
Дружеството присъства на пазара в България от 2006 г., като до момента са изградени общо 58 хипермаркета в тридесет и три града на страната.
Годишният оборот на българското подразделение на веригата е в размер на близо 1,7 млрд. лв., а инвестициите за периода се изчисляват на повече от 1,4 млрд. лв., съобщават от Kaufland.
Първият хипермаркет, който е открит под бранда извън Германия през 1998 г, се намира в Чехия. По-късно следва експанзия в Словакия, Хърватия, Полша, Румъния и България. Понастоящем общият годишен оборот на веригата възлиза на 21,6 млрд. евро, а дружеството разполага с екип от 148 000 служители. 6400 от тях са български работници.
Председателят на управителния съвет на групата Kaufland Патрик Краудевиц коментира, че се подготвя още по-голямо разширяване на присъствието - този път в Молдова и Австралия.
"Променяме се постоянно, за да отговаряме на желанията и очакванията на потребителите. Това, което няма да променим и в бъдеще, е нашето обещание - ние осигуряваме качество на пазаруването, а с това и качество във всекидневието на клиентите", казва той.