Ръст на рекламата в дигитални медии в България

Дигиталните медии в България ще отчетат ръст на рекламните инвестиции в размер на 9% за 2015 г. Такава е прогнозата на водещата глобална медийна агенция Carat, която публикува анализ за разходите за реклама в световен мащаб през годината.

Прогнозата за България е за увеличение на общите разходи за реклама от 3%, а водещата роля ще бъде на дигиталните медии.

В основата на този ръст ще бъде бързо навлизащата и у нас автоматизирана реклама (т.нар. programmatic buying), която се очаква през 2015 г. да се покачи с 300%, коментират от Carat.

"Силата на дигиталната реклама и преразпределението на бюджетите продължава да бъде горещата тема на пазара. Мобилните устройства променят достъпа до информация, начина, по който се разглежда съдържание, търсят се продукти, купуват се стоки и това естествено се отразява и на подхода, който прилагаме към стратегиите на своите клиенти", казва Джери Булман, главен изпълнителен директор на Dentsu Aegis Network, част от който е и Carat.

Дигиталната реклама продължава да държи първенството по отношение на ръст на рекламните бюджети със 17,4% увеличение през миналата година.

От агенцията прогнозират, че заради предвижданията за силен ръст на мобилната и видео рекламата, съответно с над 50% и 21% през 2015 г., прогнозите са през 2016 г. инвестициите в дигитални медии да достигнат 25% т.е. една четвърт от общите разходи за реклама в глобален мащаб.

Единственият спад на общите разходи за реклама се очаква на руския пазар. Предвижданията за намаление на рекламните инвестиции през 2015 г. засягат всички видове медии: -4,1% за телевизия, -14,8% за вестници, -18,7% за списания, -4,7 за радио, -3,9 за външна реклама, -10% за кино реклама.

Дори в Русия, обаче, дигиталните медии ще избегнат негативния тренд с увеличение от 12,9% на годишна база, гласи прогнозата на Carat.

Новините

Най-четените