Китайският милиардер и създател на Alibaba продължава да просперира. Богатството на Ма се увеличи с 2.8 млрд. долара само за една нощ, след като управляваната от него Alibaba Group прогнозира ръст на продажбите, който сериозно надхвърли очакванията на експертите, и то въпреки забавящата се икономика на Китай.
52-годишният бизнесмен в момента е най-богатият човек в Азия и 14-ият най-заможен в света, показва Bloomberg Billionaires Index. Състоянието му се е увеличило с 8.5 млрд. долара през тази година, достигайки 41.8 млрд. долара.
Поредният скок в богатството на китайския милиардер дойде след като Alibaba, която е най-голямата компания за електронна търговия в Китай, прогнозира между 45% и 49% растеж на приходите през финансовата година, показвайки как инвестициите извън онлайн пазаруването се възстановяват.
Акциите на управляваната от Ма компания се повишиха с 13%, достигайки рекордно ниво. Пазарната стойност на Alibaba се повиши с 42 млрд. долара. Компанията поддържа ръст от над 40% през последните няколко години.
Разширяване на бизнеса и нови услуги
Две от водещите китайски компании Alibaba и Tencent, които доминират в онлайн пазаруването и социалните медии, напоследък се насочиха към нови разнообразни области - от облачните услуги до стрийминга на музика и видео, в опит да компенсират ефекта от забавящата се икономика на страната. Това очевидно им носи успех.
Alibaba прави все по-големи инвестиции в дигитална реклама, добавяйки социални елементи като видео в сайтовете си за електронна търговия. Компанията поддържа все по-разнородна клиентска база и ще обърне голямо внимание на своите „активни потребители".
Alibaba ще започне да обявява и своите „приходи от управлението на клиенти", за да отрази все по-широката база рекламни платформи, съобщи финансовият директор Маги Ву.
Облачните услуги на компанията се радват на голям интерес и формират 5% от общите продажби. Те се развиват с невероятно темпо и са в основата на растежа на други части от империята Alibaba като стрийминга и електронната търговия.
Основен приоритет на компанията остава разрастването. Alibaba не търси бърза печалба от облачните си услуги. „Рентабилността все още не е приоритет за нашия облачен бизнес. Искаме да разширим лидерството ни в облачните услуги през следващите тримесечия", обясни Ву.