Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Франция с нов удар по Google заради рекламите за медии

Технологичният гигнат отнесе глоба от 220 млн. евро заради злоупотреба с господстващо положение на пазара Снимка: Pixabay
Технологичният гигнат отнесе глоба от 220 млн. евро заради злоупотреба с господстващо положение на пазара

Американската глобална технологична компания Google понесе нов удар в размер от 220 млн. евро, нанесен от френските антимонополни регулатори. Компанията беше санкционирана заради обвинения в злоупотреба с пазарно положение в индустрията за онлайн реклама.

Френският орган по конкуренцията обяви в изявление, че Google несправедливо е препращал бизнеси към собствените си услуги и е дискриминирал конкурентите си. От своя страна, компанията се е съгласила да плати глобата и да прекрати някои от практиките си, които ѝ гарантират самопреференциране.

От надзорния орган на Франция, който се грижи за борбата с монополите, смятат, че технологичният гигант е насочвал бизнеси към собствените си услуги, нарушавайки справедливата пазарна надпревара.

Така например разследването е показало, че Google е дала преференциално третиране на своя рекламен сървър DFP, който позволява на издателите на сайтове и приложения да продават рекламното си пространство.

Подобна е ситуацията и със SSP AdX платформата за списъци, която организира търгове и позволява на медиите да продават своите импресии или рекламен инвентар на рекламодателите.

В резултат на това конкурентни на Google услуги са се оказали потърпевши заради използваните от компанията практики.

Изабел де Силва, президент на френския орган по конкуренция, заяви в изявление, че решението е първото в света, "което разглежда сложните алгоритмични аукционни процеси, чрез които функционира онлайн дисплейното рекламиране".

Тя изтъква още, че практиките на Google са навредили на конкуренцията на нововъзникващия пазар за онлайн реклама, позволявайки на гиганта не само да запази, но и да увеличи господстващото си положение.

Според нея също така наложената санкция и поетите от Google ангажименти биха дали възможност да се възстановят равни условия за всички участници и способността на издателите да се възползват максимално от рекламните си пространства.

Повечето продажби на Google идват от търсене и реклами в YouTube. Но миналата година около 23 милиарда долара бяха обвързани с помощта на издателите да продават реклами, проверявайки антитръстовия контрол върху връзките между бизнеса на Google, както и призивите на някои критици да разбият разрастващата се компания.

Междувременно в публикация на своя блог в понеделник от Google обявиха, че ще предприемат серия от промени в рекламната си технология.

"Признаваме ролята, която рекламните технологии играят в подкрепа на достъпа до съдържание и информация и сме ангажирани да работим съвместно с регулаторите и да инвестираме в нови продукти и технологии, които дават на издателите по-голям избор и по-добри резултати при използването на нашите платформи", пише Мария Гомри, юридически директор на Google Франция.

Разследването дойде, след като базираната в САЩ News Corp, френският вестник Le Figaro и белгийската прес група Rossel подадоха жалба срещу Google за злоупотреба с господстващо пазарно положение.

Регулаторите в цяла Европа в момента са "на нож" с големите американски технологични гиганти заради растящите опасения, че компаниите притежават твърде много власт над 700-те милиона граждани на блока.

Миналата седмица Facebook беше засегната от антитръстови разследвания от регулаторите във Великобритания и ЕС.

През последните няколко години Европейската комисия започна разследвания срещу Amazon, Google и Microsoft по тези теми, докато Органът за защита на конкуренцията и пазарите на Великобритания също започна разследване на Google и Apple, тъй като през януари след излизането на Великобритания тя стана независим от ЕС регулатор.

 

Най-четените