Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Лидл България дава 365 000 лв. за граждански проекти в 21 населени места в България

Омбудсманът проф. д-р Диана Ковачева връчи и специален грант в рамките на програмата “Ти и Lidl за нашето утре” Снимка: Лидл България
Омбудсманът проф. д-р Диана Ковачева връчи и специален грант в рамките на програмата “Ти и Lidl за нашето утре”

Общо 36 идеи на граждански организации, медии, журналисти и младежки групи ще получат подкрепа по програмата "Ти и Lidl за нашето утре".

За финансирането на тези проекти от шестото издание на програмата на Lidl е отпуснат фонд в размер на 365 000 лева.

Одобрените идеи бяха обявени на специално събитие днес в присъствието на омбудсмана на Република България проф. д-р Диана Ковачева.

Според представените планове проектите имат за цел да достигнат до общо 300 325 души от 21 населени места в цяла България, допринасяйки за това хората да водят по-качествен и пълноценен начин на живот.

В тазгодишното издание на програмата ще се реализират проекти в шест нови населени места - Карнобат, Крушаре, Тутракан, Чепеларе, Синеморец, Райново, Петрич, Садовец.

Снимка: Лидл България

По този начин програмата "Ти и Lidl за нашето утре" вече е достигнала 66 населени от 2017 г. насам.

Одобрените проекти са разпределени в следните пет тематични области:

  • 8 в категория #BeFair - за социална справедливост и равенство;
  • 6 в категория #BeLocal - с фокус насърчаване на културата и опазване на историческото наследство;
  • 5 в категория #BeActive - за активен начин на живот и граждански активизъм;
  • 7 в категория #BeGreen - за идеи, свързани с опазването на околната среда;
  • 7 в категория #BeVocal - в подкрепа на медийни и журналистически проекти;

Тази година за пръв път до инициативата бяха допуснати за кандидатстване проекти на регионални медии и индивидуални журналисти.

В категорията #BeVocal финансиране ще получат четири регионални медии и трима индивидуални журналисти. Целта на новата категория, създадена с експертната подкрепа на Асоциацията на европейските журналисти - България, е да се даде повече гласност на социално значими теми и да се подкрепи т. нар. журналистика на решенията.

Това е и първото издание, в което право на участие имаха и младежи под 18-годишна възраст. Три от техните идеи за промяна днес също получиха финансиране - две в категорията #BeGreen и една в категория #BeLocal.

"Ти и Lidl за нашето утре" е не просто най-голямата социално отговорна инициатива на Лидл България. За нас този проект е мисия, в която вярва всеки един член на нашия екип. С всяка изминала година виждаме реалното отражение на усилията, които всички като общество влагаме в тази кауза", коментира главният изпълнителен директор на Лидл България Милена Драгийска.

По думите ѝ петте стотинки от всеки касов бон, които се заделят за тази програма, се превръщат в реални ползи за хората.

Снимка: Лидл България

"Те се превръщат в Жестословник, с който да помогнем за по-качественото образование на децата със слухови проблеми. Или в оборудвано музикално студио, за да дадем възможност на българските таланти да се развиват. Ние сме платформата, която подпомага тези идеи, дава им фокус и гарантираме, че тяхното изпълнение ще се случи и те ще имат устойчив характер. Вярвам, че заедно ще продължим да правим утрешния ден по-хубав", посочи Драгийска.

Грант в подкрепа на децата със специални образователни потребности връчи проф. д-р Диана Ковачева, омбудсман на Република България.

Тя избра да отличи проекта на Фондация "Св. Николай Чудотворец" от гр. Добрич - "Многообразие и равенство в "Чудната градина", част от категорията #BeFair и целта му е да създаде пространство, в което да бъдат провеждани интерактивни обучителни сесии на открито, работилници и събития, в които участници да бъдат деца от 4 до 11 години.

"Тази кампания е особено важна, защото всъщност се сбъдват мечти и те не биха се случили, ако не беше тази подкрепа, защото тя дава шанс. Тези деца са част от уязвима група, невидима и неразбрана от обществото. Те се сблъскват с много стереотипи, липсата на учители, възможности и ресурси. Няма да е пресилено да се каже, че тази кампания им дава възможност за живот, защото образованието им дава шанс да се учат на умения за живот. А нашето образование не е адаптирано към тези деца. Благодаря Ви за това, че ги забелязахте", посочи Ковачева.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените