10 години изминаха откакто Филип Морис Интернешънъл (ФМИ) лансира пред света системата за нагряване на тютюн IQOS. Десетилетие на уверени стъпки към бъдеще без дим.
Днес бездимните алтернативи на компанията се предлагат на над 80 пазара, а IQOS е лидер в сегмента с над 28 милиона потребители, от които по данни на компанията 20,8 млн. са спрели пушенето изцяло, а останалите са в процес към преминаване само към бездимната алтернатива.
"Тази годишнина ни дава възможност да погледнем назад към свършената работа и натрупания опит досега в реални условия, както и да затвърдим ангажимента си към изграждане на бъдеще без дим", коментира Демиан Пинтос, генерален мениджър на Филип Морис България.
На събитие в София той посочи, че компанията разраства портфолиото си от бездимни алтернативи и продължава да прилага нововъведения, които да отговорят на нуждите на потребителите и, по думите му, "представляват потенциално по-добра алтернатива на тютюнопушенето".
Годишнината в България ще бъде отбелязана с пускане на българския пазар на лимитираната серия IQOS ILUMA Neon Purple, която вече е била успешно лансирана в Япония.
Дизайнът на устройството е вдъхновен от неоновата гама на лилавия цвят, като и трите модела в серията имат корпус от анодизиран алуминий в ефектен виолетов нюанс - neon purple. Стилната естетика и цветовата палитра са довели и до международната награда за продуктов дизайн от Red Dot GmbH & Co. KG
Лимитираната серия използва иновативната система за нагряване на IQOS ILUMA - индукционно нагряване без нагряваща пластина в холдъра, което премахва нуждата от почистване.
"С лансирането на този продукт празнуваме най-вече разрастването на общността ни от пълнолетни потребители и партньори, с които заедно напредваме в мисията ни за бъдеще без дим в страната. Десетата ни годишнина е начин да насочим вниманието именно към тази многообразна общност", коментира Полина Нинова, ръководител "Маркетинг и потребителско изживяване за категория бездимни продукти" на Филип Морис България.
Своеобразното турне на Neon Purple започна със събитието в София, където шеф Илиян Кустев и ресторантьорът Явор Сарафов представиха колекция от шоколадови бонбони, украсени с неонови цветове.
"Пресъздаването на цвят с храна е истинско предизвикателство, но бяхме изключително вдъхновени от идеята и затова крайният резултат е толкова успешен", сподели шеф Кустев.
"За първи път ми се случва да развивам храна на база цвят, технология и дизайн. Вярвам, че се доближихме максимално до пресъздаването на усещането за лимитираната серия IQOS ILUMA Neon Purple с помощта на храната като изразно средство", коментира ресторантьорът Явор Сарафов.
Вдъхновени от иновациите, заложени в създаването на IQOS, двамата представиха колекцията от шоколадови бонбони по оригинална рецепта - със сладки нотки на череша, инфузирана с лек полъх от аромат на тютюн, сладко-солени вкусове от солен карамел и леката киселинност на касиса.
Активностите по повод 10 години IQOS ще продължат през целия месец юни в четирите най-големите града в страната - София, Пловдив, Бургас и Варна.