Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Сайтовете на Имотния и Търговския регистър се сливат в един портал

Ще има преходен период от 9 юни до 27 юли, като до публикуване на пълната функционалност на новия портал, потребителите ще могат да заявяват електронни услуги единствено чрез сега действащите интернет страници brra.bg и icadastre.bg Снимка: Pixabay
Ще има преходен период от 9 юни до 27 юли, като до публикуване на пълната функционалност на новия портал, потребителите ще могат да заявяват електронни услуги единствено чрез сега действащите интернет страници brra.bg и icadastre.bg

Имотният регистър, Търговският регистър и регистърът на юридическите лица с нестопанска цел ще се слеят в единен портал, съобщиха от Агенцията по вписванията.

Новата обща платформа portal.registryagency.bg ще бъде достъпна за потребителите от 9 юни, като те ще могат да регистрират потребителски профили и да се присъединяват към тях с електронен подпис и сертификат от Агенция по вписванията, както и с ПИК от Националната агенция по приходите.

До публикуване на пълната функционалност на новия портал, потребителите ще могат да заявяват електронни услуги единствено чрез сега действащите интернет страници brra.bg и icadastre.bg.

От 27 юли те ще спрат да функционират и потребителите трябва да заявяват и ползват услугите на регистрите през portal.registryagency.bg.

Порталът няма да бъде достъпен от устройства със стари, неподдържани от производителите операционни системи и браузъри. Той ще работи с актуална версия на операционната система за компютри и смарт устройства (над Windows 8 или MacOS 10 и др.). Интернет браузърите, като Microsoft Edge, Chrome, Mozilla Firefox или Safari, следва да бъдат актуална версия, изтъкват от Агенцията по вписванията.

Агенцията уточнява какви дейности ще могат да се извършват от 9 юни до 27 юли в модернизирания портал:

- да се регистрира потребителски профил и към него да се присъедини средство за идентификация, да се направи тестово подписване. Първоначалната идентификация гарантира повишено ниво на сигурност, проследимост на действията и защита на личните данни съгласно европейската регламентация.

- да се извършват свободно справки в Търговския регистър, за които не се дължат държавни такси

- да се преглеждат сканираните документи, съдържащи се в делата на търговците/ЮЛНЦ, след успешна регистрация на потребителски профил с присъединено средство за идентификация. Издадените преди 23 април 2020 г. сертификати от Агенцията по вписванията няма да могат да се ползват в новия портал. За достъп до функционалностите му, сертификатите трябва да бъдат издадени след тази дата.

- да се извършват нови за Имотния регистър безплатни справки като проверка на статус на заявление и на местонахождение на служба по вписванията. Новост за потребителите на Имотния регистър е и функционалността "Калкулатор за изчисляване на държавни такси".

Проектът е реализиран по Оперативна програма "Добро управление" и е на стойност близо 2 млн. лева, посочва Economic.bg.

Най-четените