Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Да избистрим туризма

Министър Николина Ангелкова обясни, че невярната брошура е отпечатана преди години, но някой е нарушил забраната да се раздава Снимка: scx.hu
Министър Николина Ангелкова обясни, че невярната брошура е отпечатана преди години, но някой е нарушил забраната да се раздава

Туризмът винаги има необятни възможности и отчайващи следствия.

В поредицата „Рекламирай България" продуцентът, в лицето на Министерството на туризма, произведе невероятна брошура за лов и риболов на английски език - там балканската пъстърва е сьомга, кафявата мечка е гризли, а на всичкото отгоре присъства и американски елен.

В търсене на иностранни посетители, този път с оръжия и въдици, брошурата първо е подвеждаща реклама за „продукт", който нямаме, то изобилства в "американския Google", и второ - пропуска факта, че отстрелването на кафява мечка се наказва с три години затвор, защото е застрашен вид.

Как се стигна до тази комедийна несполука, промотираща 2 в 1 бракониерството и чиновническото "copy-paste" безхаберие? Всъщност, работата се оказа крупната печатна грешка, която пет години успешно е потулвана по мазета и усойни кабинети, докато ....

Министър Николина Ангелкова намекна за завера с умисъл за престъпление - някой е нарушил заповедта брошурата да не вижда бял свят, измъкнал е кашоните от склада и злощастните хартийки се озовали в ръцете на туристите, правейки държавата за смях.

И то за пореден път. Наблюдаваме завидна приемственост сред онзи подвид от администрацията, който управлява туризма в мимикрия, все не му върви и никога не му се получава. Затова замита гафовете под килима - в случая за неверните брошури са похарчени 86 000 лева по европейски проект преди пет години.

По-големият проблем е посредствеността, която цари в управлението на сектора. Там очевидно смятат туристите за шарани, които просто лапват въдицата. Държавата трябва най-сетне да разбере, че това не са двукраки зяпачи без знания, без изисквания и без капка интерес към видяното, за да приемат плаж с бетон, антична крепост с тухли четворки или гробове с вампири.

Затова логото прилича лютеница (новото все още не е утвърдено), туристите все повече емигрират към други дестинации, а браншът се чуди как да надхитри 700 празни стомаси със шведска маса за 250.

Нужно е да защитаваме и уважаваме своите богатства, а не да ги компрометираме и опростачваме, особено пред света.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените