Audi спечели двойна победа при 13-я си триумф в 82-ото издание на маратонското състезание „24 часа на Льо Ман", като тазгодишната надпревара ще остане в историята като едно от най-драматичните надбягвания на пистата „Сарт".
Победата взе прототипа R18 e-tron на Audi с №2, пилотиран от Марсел Фаслер, Андре Лотерер и Беноа Трелюе, който победи с три обиколки Audi №1 (Том Кристенсен, Лукас ди Граси и Марк Жене). Audi с №2 спечели трета победа в Льо Ман за последните четири години, а в хода на надпреварата и трите големи производители, които участват в LMP1: Audi, Toyota и Porsche успяха да излязат начело на колоната.
На трето място завърши Toyota TS 040 Hybrid с №8 (Никола Лапиер, Антъни Дейвидсън и Себастиен Буеми). Екипажът изостана още в началото, когато Лапиер катастрофира във втория час на състезанието при първия силен дъжд, но след се пребори за място в Топ 3, макар и на 5 обиколки от победителя.
Лудешката надпревара в тазгодишното издание на Льо Ман беше съпътствана с много проблеми за лидерите, катастрофи, дъжд и драма в последните часове на надбягването.
Час и половина преди финала угаснаха надеждите на Porsche за място на подиума - 919 Hybrid с №20, каран от Марк Уебър, който вървеше на второ място, на 1 минута от лидера получи повреда и се прибра в бокса, а два часа по-рано повреда в турбото лиши от първото място Audi №1 и Том Кристенсен върна колата в бокса за 17-минутен ремонт. Екипажът с №2 също имаше проблеми с турбото, но неговите технически проблеми се оказаха най-малко в сравнение с тези на другите екипажи, борещи се за първото място.
10 часа преди финала спря лидерът - Toyota с №7, като в този момент зад волана беше Казуки Накаджима. Колата загуби мощност и спря в комплекса „Арнаж" като японецът не може да я задвижи отново и трябваше да признае поражението.
В клас LMP2 битката продължи до последните часове на надпреварата, като накрая триумфира частният тим JOTA с двигател на Nissan (№38, Саймън Долан, Хари Тинкнъл и Оливър Търви). Точно Търви беше пилотът, който в последните обиколки щурмува първото място и стопи аванса на дотогавашния лидер, който беше малко над половин минута.
В двата GT класа също се получи оспорвана надпревара. В клас GTE Pro победата взе №51 AF Corse Ferrari (Джанмария Бруни, Джанкарло Физикела и Тони Виландер), а в GTE Am първото място отиде при датчаните Поулсен, Хайнемайер и Тийм (Aston Martin), които посветиха победата си на своя сънародник и съотборник Алън Симонсен, който загина миналата година в началото на „24 часа на Льо Ман".