Себастиан Фетел с Red Bull спечели Гран при на Индия днес и това му донесе четвърта поредна световна титла във Формула 1. За Фетел това беше шеста поредна победа този сезон и десета за сезон 2013. С последната си титла Себ стана едва четвъртият пилот в историята на Формула 1, спечелил четири пъти короната - преди него това сториха Хуан Мануел Фанджо, Ален Прост и Михаел Шумахер.
В Индия Фетел имаше нужда от пето място на финала, за да си гарантира титлата, но той се бори за победата и си я осигури след отпадането на съотборника му Марк Уебър.
Фетел поведе след старта, а Фернандо Алонсо с Ferrari остана без част от предното крила на колата му, след като беше закачен от Уебър, който пък беше бутнат от Кими Райконен с Lotus. Така във втората обиколка Фернандо трябваше да спира за нов нос.
Фетел, който стартира с меките сликове спря за нов комплект гуми във втората обиколка и се върна на пистата 17-и, като подгони новия лидер Уебър, който тръгна с по-твърдите гуми и според специалистите, стратегията му даваше шанс за победа с 3-4 секунди аванс пред Себ на финала.
До 13 обиколка Фетел стигна до 3-ото място, а в 21-ата вече беше втори зад Марк, който имаше аванс от почти 12 секунди пред германеца.
Уебър спря за нови гуми в 28 обиколка, но тимът във второ поредно състезание промени стратегията му - вместо отново с твърдите гуми, както беше логично, Марк се върна на пистата с меките сликове. От тима обясниха, че това е било направено, за да се покрие риска от излизане на кола на сигурността на пистата.
Фетел спря за втори път в бокса за твърди гуми в 31 обиколка, а в следващия тур Марк отново беше в бокса, като се върна на 13 секунди зад съотборника си. Кола на сигурността не се появи, но с промяната на стратегията на Уебър, Red Bull отново изведе Фетел на първо място.
Така състезанието за победата в Индия на практика приключи, но проблемите на Марк не бяха свършили. В 39 обиколка той с изненада научи по радиото, че има проблем в скоростната кутия на колата му и от бокса му заповядаха да спре. После се оказа, че проблемът е в алтернатора.
В края на състезанието износените гуми на пилотите осигуриха страхотна битка, като Ромен Грожан с Lotus успя да изпревари Нико Розберг с Mercedes и излезе втори, а германският пилот остана трети.
Големият губещ в последните турове беше лидерът на Lotus Кими Райконен, който кара с грешна стратегия и се опита да изкара състезанието с едно спиране в бокса. 7 обиколки преди финала той беше застигнат от Грожан, двамата проведоха оспорвана битка и след това от бокса наредиха на Райконен да пусне французина напред, което той направи. При размяната на реплики обаче между бокса и Райконен зрителите успяха да чуят как пилотът и екипът се псуват заради забавянето му да пусне напред Ромен.
В крайна сметка Райконен спря в бокса в предпоследната обиколка и това му осигури едва седмото място на финала.
С точките на Фетел в това състезание Red Bull си осигури и титлата на конструкторите за сезон 2013.
Следващия старт е след седмица в Абу Даби.