Леки трусове в Red Bull

Шефовете в тима от Формула 1 Red Bull успяха да зарадват медиите с интересни изказвания в паузата преди първото европейско състезание за сезона в Барселона другия уикенд. И както обикновено, новините не са еднозначни.

Първо, собственикът на Red Bull и Toro Rosso Дитрих Матешиц потвърди информацията от април, че в тима, воден от Кристиан Хорнър и доктор Хелмут Марко няма да се използват заповеди от бокса, при това до края на сезона.

Според информации от обкръжението на Матешиц, австрийският милиардер бил вбесен от аферата „Multi 21", разиграла се в Малайзия, където Себастиан Фетел не спази заповедите от бокса и открадна победата на водача Марк Уебър.

Според директора на тима на Mercedes Ники Лауда, Матешиц бил толкова ядосан на излагацията, която сътвориха Фетел, Хорнър и Марко, че заплашил да изтегли Red Bull и парите на компанията от Формула 1.

Доктор Марко отхвърли тази информация и обясни, че Лауда не е разбрал правилно коментарите на Матешиц и е побързал да ги предаде на медиите. Но това за забраната на заповедите от бокса е истина.

„Фетел и Уебър могат да се състезават свободно един срещу друг до края на сезона - заяви Матешиц пред австрийския вестник Kronen Zeitung. - Нашето мото е: „Изпревари ме, ако можеш".

И накрая, Матешиц заяви, че е възможно Уебър да остане в Red Bull и след края на сезон 2013, малко след изключително силните слухове, че австралиецът ще поведе атаката на Porsche при завръщането на марката в Льо Ман.

„Това дали Уебър ще остане при нас зависи от самия него - заяви Матешиц. - Зависи от това колко ще е бърз през сезона и какви други оферти има."

От своя страна, Марко не спести острия си коментар срещу Ники Лауда, който накрая излезе виновен за изтеклата информация от лагера на Red Bull, свързана със заплахите на Дитрих Матешиц, че може да изтегли компанията си от Формула 1.

„Това са глупости. Няма нищо вярно в това", заяви Марко през април, но по-късно стана ясно, че нещата не са толкова семпли.

Марко обясни пред германското списание Auto Bild, че слухът е тръгнал от телефонен разговор между Лауда и Матешиц, в който двамата са обсъждали доста неща.

„Лауда и Дитрих са си говорили за темата със заповедите от бокса и гумите на Pirelli, тъй като Дитрих е много недоволен от бързо разпадащите се гуми - разкри Марко. - Някак си Ники е разбрал нещата по грешен начин и след това е разказал всичко на пресата."

Никой от шефовете на тима обаче все още не е потвърдил инфомацията, че Red Bull вече няма да работи с италианската компанията Magneti Marelli, която доставя алтернаторите за моторите Renault, с които карат световните шампиони.

Напрежението между Red Bull и италианците датират още от миналата година, когато тимът записа няколко отпадания и сериозни технически трудности томно заради проблеми с алтернаторите. Дори през септември Дитрих Матешиц направи необичайно остро за него изказване, насочено срещу италианците.

„Бих искал Renault да спре да работи с досегашния си доставчик Magneti Marelli и да си намери нов партньор", заяви тогава австрийският милиардер. От френската компания обаче не предприеха нищо по въпроса и този сезон моторите на Renault са с алтернатори на MM, като в този вариант ги получава и тимът на Lotus. В Red Bull обаче са решили сами проблема си, като според сайта Italiaracing, новият доставчик на алтернатори на световните шампиони е TAG.

Въпреки изказването на Матешиц, че Марк Уебър може да остане в Red Bull и догодина, дискусията за това кой ще заеме мястото му през 2014 продължава с пълна сила.

От Red Bull първо намекнаха, че сериозен претендент за мястото му е Кими Райконен, като „кандидатурата" му беше подкрепена и от Матешиц, а след това доктор Марко обясни, че на полпозишън за мястото на Уебър е неговият сънародник Дениъл Рикардо от Toro Rosso. И австралиецът не пропусна да коментира шанса си да стане съотборник на Фетел.

„Няколко пъти съм излизал да вечерям със Себастиан - обясни Рикардо пред Sport Bild. - И двамата сме още млади, а той е доста приятен за германец. Може би, ако станем съотборници, нещата между нас ще са малко по-различни. Аз също искам да печеля състезания, затова съм във Формула 1, искам да съм №1."

Остава въпросът защо доктор Марко мисли, че ще успее да намери съотборник на Фетел, който ще е по-отстъпчив от Уебър, при условие, че във Формула 1 няма друг такъв пилот?

Новините

Най-четените