Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Битката за Британия

Дженсън срещу Люис на супербързата „Силвърстоун" Снимка: Getty Images
Дженсън срещу Люис на супербързата „Силвърстоун"

Няма как да си представим Гран при на Великобритания без „Силвърстоун", каквито и разправии да водят собствениците на трасето и Бърни Екълстоун, защото пистата край Оксфорд наистина е „Домът на моторните спортове".

За състезанието този уикенд пистата е със сериозни промени - нов участък, който обаче тепърва ще трябва да бъде оценен - трудният завой „Бридж" вече е в историята, но в същото са премахнати и пасажите към „Лъфийлд" и „Уудкот", които не бяха интересни, но отнемаха доста време в една обиколка.

„Силвърстоун" става все по-бърза писта, но все още не е най-бързата - „Монца" край Милано запазва тази позиция, а нали знаете как италианците наричат митичното трасе - „Храмът на скоростта". Напълно основателно при това.

Ново трасе за Гран при на Великобритания, минимален шанс за дъжд - все пак в средата на лятото, дори и на Острова, така че състезанието може да започне на сухо - дотук се ограничават прогнозите на синоптиците.

Но най-важното нещо, от което се вълнуват феновете не са милионите, изхарчени от организатора за ремонта на пистата или колко пъти точно и кога ще вали на трасето, а кой ще спечели? Което всъщност е и най-трудният въпрос преди началото на Гран при на Великобритания.

Доскоро се смяташе, че пилотите на Red Bull имат решаващо предимство на писти с бързи завои, а миналата година колите на Марк Уебър и Себастиан Фетел бяха изключително бързи на „Сивърстоун". Развитието на сезон 2010 във Формула 1 обаче показа, че тази рецепта не е универсална - McLaren и донякъде Ferrari вече не отстъпват на Red Bull на такива трасета, докато пилотите на Mercedes все още са в ролята на догонващи.

Развитието на процеса за вкарване на допълнителни въздушни струи в дифузьора на болидите на McLaren е окуражително, а пилотите тестваха промените в изпитанията за скорост в права линия. Но на пистата ще трябва да разберат каква стабилност дават тези промени в завоите, което всъщност е по-важното. Във Ferrari този проект също напредва, но във Валенсия пилотите на Скудерията се оказаха доста назад в класирането, караха в трафик и нямаше как да покажат истинското темпо на ревизирания F10.

Тим шефът на Ferrari Стефано Доменикали заяви, че отборът му трябва да вземе една победа преди лятната пауза през август, за да остане в голямата битка. Фернандо Алонсо е едва пети в класирането при пилотите, на 29 точки от лидера Люис Хамилтън. А това, с оглед на новата точкова система във Ф1 не е никак много, по старата разиката между двамата би била едва 12 - което за средата на сезона не е никак лошо. Така че амбицията на Алонсо е само една - победа в сърцето на Англия, където феновете на McLaren са най-многобройни. Същото важи и за съотборникът му Фелипе Маса, който по традиция кара силно на „Силвърстоун", но основно на сухо, на мокро е по-назад в подреждането.

Пилотите на McLaren един след друг заявиха, че искат да спечелят домашния си старт, а от тима уверено обясниха, че нивото на развитие на МР4-25 е такова, че Бътън и Хамилтън да са основните фаворити за победата. Няколко нови неща по колата са предвидени за свободните тренировки и ако се окаже, че действат, тимът ще ги използва в квалификацията и състезанието. Според информацията от Уокинг, програмата минимум на Мартин Уитмарш е поне един пилот на подиума, а максималното - двойна победа, няма как иначе.

В Red Bull трябваше почти да отпишат успешното шаси №4, което Марк Уебър унищожи в зрелищната си катастрофа във Валенсия, а това беше колата, с която австралиецът спечели в Монако и Испания. Сега Марк ще кара една от колите на Себастиан Фетел, които той използва по-рано тази година. Все пак шаси №4 остава в строя, но ще се ползва като резервен кокпит.

Вътрешният двубой в тима на Кристиан Хорнър е изключително интересен и сега предимство отново има Себастиан Фетел, който записа отлична победа във Валенсия. А не трябва да забравяме, че преди катастрофата Уебър се смъкна от 2-о на 9-о място в рамките на първата обиколка на състезанието. На писта, където изпреварванията са много трудни, така че голямата битка за него завърши малко след старта.

Най-зле обаче в лагера на фаворитите са нещата в Mercedes - във Валенсия Михаел Шумахер и Нико Розберг не успяха да стигнат до финалната част на квалификацията. Което означава едно - промените по колата засега не дават резултат. Нико вече не пести критиките си към болида докато Михаел поддържа по-дипломатичен тон.

Във Валенсия представянето на Williams и Sauber се представиха неочаквано добре, но ще имат нужда от сериозна доза късмет, за да останат пред Renault и Force India на „Силвърстоун". Последните два тима също се чувстват у дома си на британското трасе, буквално, а се очаква отново колите им да са много бързи. Полската звезда Роберт Кубица преподписа с Renault до края на 2012 година, което ни дава поне един знак - Кубица вярва в потенциала на тима и е готов наистина да заеме мястото на Алонсо, а вече доказа, че има качества да се бори с най-бързите.

Битката за Британия - това състезание винаги е интересно. Започва малко след финала на рали „България", където се надяваме, че може би бъдещият съотборник на Кубица в Renault Кими Райконен ще стигне до финала и няколко часа преди финала на световното по футбол. Страхотен момент за порция висококачествен моторспорт - класическа надпревара с неизвестен край.

 

Най-четените