Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Кой е фаворит преди първия старт?

Пилотите на Red Bull са фаворити преди началото на сезона Снимка: Getty Images
Пилотите на Red Bull са фаворити преди началото на сезона
Фернандо Алонсо иска да е преследвач №1 на световните шампиони Снимка: Getty Images
Фернандо Алонсо иска да е преследвач №1 на световните шампиони
Mercedes W02 подобри рязко представянето си в края на тестовете в Барселона Снимка: Getty Images
Mercedes W02 подобри рязко представянето си в края на тестовете в Барселона
Бътън и Хамилтън се оплакаха от новата кола на McLaren Снимка: mclarenf1
Бътън и Хамилтън се оплакаха от новата кола на McLaren
Отсъствието на Роберт Кубица ще се отрази сериозно на Renault Снимка: Getty Images
Отсъствието на Роберт Кубица ще се отрази сериозно на Renault

През уикенда отмина и последния тест преди началото на новия сезон във Формула 1, да видим какво е разпределението на силите на тимовете преди старта в Мелбърн, като се опитаме да разтълкуваме представянето им в хода на тестовете.

Red Bull

Световните шампиони са фаворит №1, а босът на тима Кристиан Хорнър определи представянето на отбора през зимната пауза като "най-доброто до момента", а новите болиди RB7 нито веднъж не излязоха на пистата с настройки за квалификация. Или поне така предполагаме.

Нещо подобно се случи и преди 12 месеца - стабилно, но не впечатляващо представяне на тестовете от страна на Red Bull и след това - пълен погром над съперниците в квалификацията в Бахрейн. От тима тогава обясниха, че до първата част на квалификацията на "Сахир" пилотите не били карали болидите с малко количество гориво в резервоарите.

RB7 показа нещо много важно - колата е бърза и стабилна в дълги серии от обиколки, а другата новина е още по-добра - времената се влошават сравнително слабо, което е доказателство, че новото шаси работи добре с новите гуми на Pirelli и пилотите са намерили начин да ги "щадят". А този сезон това ще е изключително важно.

Ferrari

Засега Скудерията получи признанието на "най-бързия преследвач на Red Bull", като тази оценка беше затвърдена в хода на тестовете. Но източници от тима прогнозираха, че разликата с тима на Кристиан Хорнър рязко ще нарасне, когато колоната стигне до пистите, където износването на гумите ще е решаващо - от жегата в Малайзия нататък.

Според анализаторите, шасито на Ferrari износва повече гумите, но от друга страна скоростта на F150 Italia е неоспорим факт - при това темпо, съизмеримо с това на Red Bull.

Според звездата на тима Фернандо Алонсо, Ferrari е тимът, който е "навъртял най-много километри през зимата и се е сблъскал с най-малко проблеми с надеждността на колата." Така че място на подиума в Мелбърн ще е най-малкото, на което ще се надява Алонсо.

Mercedes

Сериозно подобрение в самия край на тестовете. До предпоследния ден от изпитанията, когато Михаел Шумахер оглави класирането, новата кола на тима - W02 страдаше от различни проблеми и липса на скорост. Но промененото предно крило и модернизираният дифузьор се оказаха решаващи за промяната в поведението на болида. Така Шуми записа най-доброто време на пистата край Барселона - 1.21,268 минути. Най-вероятно става въпрос за опит за симулация на квалификация, но авансът пред най-добрата обиколка на Red Bull е 0,6 секунди - което е много.

Макар и не първостепенни фаворити, Михаел Шумахер и Нико Розберг ще са сред тези, които ще са в челото в Мелбърн.

McLaren

Дали тимът е създал втори неуспешен болид в рамките на три години? В хода на тестовете новият МР4-26 се представи като бавен и ненадежден автомобил.

McLaren остана на последно място от отборите, които записаха пробег в хода на тестовете. По-назад е само HRT - но новият F111 на тима на Карабанте така и не излезе на пистата.
Двамата пилоти се оплакаха от болида, а като цяло подготовката за новия сезон върви по-трудно от очакваното. Но все още не е ясно какъв точно е потенциалът на МР4-26 и дали инженерите ще успеят да реализират още в Австралия, за да могат Дженсън Бътън и Люис Хамилтън да се борят за място в челото.

Williams

Още един потенциален фаворит. И въпреки че новият FW33 не беше сред най-впечатляващите болиди в хода на тестовете, особено по отношение на скоростта, представянето на новата кола в дълги серии от обиколки следва да бъде отбелязано.

Дали това се дължи на решението на тима да се вслушва повече в мнението на изключително опитния Рубенс Барикело. Проблематично е използването на системата KERS, но вече е ясно, че тя ще е на борда на колата в Мелбърн, въпреки че тимът се лиши от нея в последните три дни от изпитанията. Проблем е и липсата на опит и километри с болид от Формула 1 на Пастор Малдонадо. Целта пред него е да е на половин секунда от Рубенс в квалификацията - това ще е отличен резултат.

Renault

О, колко успешен сезон можеше да е 2011 за тима. Загубата на Роберт Кубица вече си каза тежката дума, но отсъствието на поляка ще се усети още по-силно в хода на сезона, когато болидът трябва да се развива. Да не пропускаме, че талантливият поляк записа първо време на тестовете във Валенсия.

Ник Хайдфелд беше сигурният избор за негов заместник, но нито той, нито руснакът Виталий Петров притежават таланта на Роберт. Което ще дръпне тима назад в Мелбърн. Сега трябва да видим дали опитът на Ник ще му позволи да насочи развитието на R31 в правилната посока, за да запази тимът си мястото в челото.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените