Световният шампион Себастиан Фетел взриви отвътре тима на Red Bull, след като игнорира заповедите от бокса след последното спиране за смяна на гуми в Гран при на Малайзия и атакува съотборника си Марк Уебър, изпревари го и взе победата на „Сепанг". Скандалът след финала е грандиозен, след като механиците не се качиха на стената на боксовете, за да поздравят победителя, Марк не поздрави Себ и обясни на цял свят, че е бил предаден от него и от тима и допълни, че както обикновено шефовете на отбора няма да направят нищо на Фетел. И Фетел се опита да се извини по най-глупавия начин като обясни, че не бил изпреварил умишлено Марк. Същото явно важи и за двете обиколки, в които го атакува, включително и в моментите, когато двамата едва не се удариха на стартфиналната права.
„Сепанг" отново поднесе оспорвана надпревара на феновете на Формула 1, започнала на дъжд, в който Фетел удържа лидерството, преследван от Фернандо Алонсо, Уебър и още няколко пилоти, сред които Маса, Хамилтън и Нико Розберг. Но още в първата обиколка Алонсо удари отзад колата на Фетел, от което се откърти част от предното му крило. В края на първата обиколка Алонсо не спря в бокса за нов нос с крило и на стартфиналната права то падна, като се пъхна под пода на колата, след което испанецът спря в зоната за сигурност и отпадна.
Оттам нататък пистата започна да изсъхва, пилотите направиха първите си спирания за сухи гуми и Фетел се подхлъзна на едно мокро място, което му струва първата позиция. Уебър поведе, а малко по-късно Хамилтън по навик спря в бокса на McLaren, с което предизвика смут в пита.
В 10 обиколка Уебър спря за гуми и се върна първи пред Фетел, като зад тях се наредиха Хамилтън и Розберг. Наказаният с три места на старта Кими Райконен се бореше, за да влезе в Топ 10, а бързото изсъхване на трасето обещаваше интересно състезание с по три спирания за сухи гуми.
В средата на надпреварата Себ застигна Марк и поиска по радиото от бокса да кажат на австралиеца да го пусне пред себе си. Битката между двамата съотборници продължи и до последните им спирания в бокса - в 43 обиколка за Фетел и в 44 за Марк. Фетел се върна на пистата със средно твърди гуми, а Уебър с твърди. Австралиецът имаше броени метри преднина пред Фетел на излизането от бокса, но успя в рамките на една обиколка да отбие няколко атаки на германеца. След това той отново атакува, този път с помощта на системата DRS и в крайна сметка успя да излезе начело.
След това Уебър върна газта и завърши втори. Зад тях двамата пилоти на Mercedes Хамилтън и Нико Розберг на няколко пъти бяха предупредени да не се атакуват след последните си спирания в бокса, въпреки че Нико на два пъти пита бокса дали ще кажат на Люис да го пусне, тъй като британецът беше доста по-бавен. Рос Браун отвърна на Розберг, че Люис е получил указание да пести гориво, и го посъветва да върне газта, тъй като и двете коли трябва да завършат.
На финала дойде и големия скандал в Red Bull. В залата където пилотите изчакват преди да се качат на подиума Марк напомни на Себ за многократната заповед „21", която Кристиан Хорнър отказа да разтълкува, но по-късно беше потвърдено, че според нея двамата пилоти е трябвало да не се атакуват след последните спирания в бокса и да завършат в този ред на финала. Себ се опита да говори с Марк, който го игнорира, но след това в един от коридорите Фетел започна да му се извинява, а австралиецът само махна с ръка.
И после разказа на цял свят как Фетел е направил за смях тима си и го е атакувал нечестно. Марк обясни, че след последното му спиране в бокса на два пъти е получил уверения от бокса, че Фетел няма да го атакува, тъй като двамата трябва да завършат в този ред. Но веднага след това Себ направи първия си опит да го изпревари. Последваха още няколко атаки и накрая Фетел излезе начело, въпреки че малко по-рано Хорнър му каза по радиото да спре и го предупреди, че действа глупаво.
Марк обясни, че е бил предаден от Себ и както обикновено от тима ще покрият нарушаването на правилата, при това направи това обяснение в първото си интервю на подиума. След това напрежението на двете пресконференции беше невероятно. А за половин час Фетел успя да измисли обяснението, че неволно е изпреварил Марк...
Това не е първият такъв скандал в Red Bull, сега остава да видим какви ще са последствията... А и обясненията на всички участници в скандалите със заповедите от бокса на „Сепанг" ще са много интересни.