Скандалът в Red Bull, свързан с нарушаването на заповедите от бокса от страна на Себастиан Фетел, който открадна победата на Марк Уебър в Малайзия все още не е утихнал, но е на път да поеме в нова посока.
От тима заявиха, че сега всичко е наред, шефът на отбора Кристиан Хорнър обяви, че е говорил с двамата пилоти, всичко е изяснено, те знаят какво трябва да правят и Марк „няма да търси отмъщение". Мнението му беше потвърдено и от съветника на тима доктор Хелмут Марко, а собственикът на Red Bull Дитрих Матешиц допълни, че австралиецът остава сериозен кандидат за място в тима и за 2014.
Всичко това обаче може да се окаже безпредметно, ако се потвърди информацията, че Porsche иска да наеме Марк за свой първи пилот при завръщането си в голямата битка за победата в „24 часа на Льо Ман" догодина. Германската марка, която е легенда в маратонското състезание и има най-много победи на пистата „Сарт" обяви в края на 2012, че през 2014 ще стартира с прототип в най-силния клас - LMP1, там където от известно време властва Audi и където отделни успехи постигна Peugeot преди да се оттегли от надпреварата.
Всъщност, завръщането на Porsche ще е факт още тази година в Льо Ман, но компанията сега ще участва със заводски 911 RSR в клас GTE, а битката за първото място в генералното класиране остава за 2014. Вчера, говорител на Porsche отказа да опровергае слуховете за Уебър, но и не потвърди, че двете страни преговорят, което е разбираемо. Все пак, в такива ситуации, ако няма нищо, тимовете категорично отричат.
Марк има два старта в Льо Ман в края на 90-те години с прототип на Mercedes - през 1998 и 1999, но не извади особен късмет - първият път отпадна в 20 обиколка, а през 1999 по време на тренировките Уебър направи зрелищна катастрофа заради грешка в аеродинамиката на колата му, която се вдигна във въздуха и направи две премятания преди да се стовари в зоната за сигурност. Същата катастрофа, но пет часа след старта на състезанието преживя и друг пилот на Mercedes - Питър Дъмбрек, като и двамата се измъкнаха невредими от тежките инциденти.
Тази седмица Матешиц е уверил Уебър, бе запазва шансовете си за място в тима и за следващия сезон. Австралийският милиардер заяви това в прав текст, но не каза нищо повече. Точно Матешиц се смята за силната опора на Марк в тима, където доктор Марко и Хорнър открито вече работят за интересите на Себастиан Фетел. Другият, който поддържа австралиеца е Ейдриън Нюи.
Малко след скандала в Малайзия бащата на Марк - Алън Уебър, а след това и Хорнър заявиха, че той ще изпълни договора си с тима до края на сезона.
Освен Уебър, за второто място в Red Bull кандидати ще са двамата младоци на Toro Rosso Жан-Ерик Верн и Дениъл Рикардо, както и звездата на Lotus Кими Райконен.
„Дали Марк ще се откаже, зависи само от самия него, но той определено е кандидат за място при нас през 2014 - обясни Матешиц пред германското списание Speedweek. - Той е винаги добре дошъл при нас, но същото важи и за бързи млади пилоти като Верн или Рикарда от тима на Toro Rosso.
„Съжалявам, знам че това звучи много дипломатично като отговор и ситуацията остава отворена, но това е положението в момента. Всичко друго са чисти спекулации."
И Матешиц не пропусна да спомене и Райконен, който стартира сезона с победа в Австралия.
„Кими е страхотен и бърз пилот и винаги е кандидат", обясни австриецът.
Явно в Red Bull интересните случки тепърва предстоят.