Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Очаквано: Льоб и Citroen над всички

Себастиен Льоб и Даниел Елена спечелиха у нас 16-ата си поредна победа на асфалт Снимка: www.rallybulgaria.com
Себастиен Льоб и Даниел Елена спечелиха у нас 16-ата си поредна победа на асфалт

6-кратният световен шампион Себастиен Льоб спечели 16-ата си поредна победа на асфалт в 41-ото издание на рали „България", 7-и кръг от първенството на планетата. Себ беше начело от старта до финала и нито веднъж в трите дни на състезанието съперниците му не успяха да го доближат или да застрашат по какъвто и да е начин лидерството му.

Успехът на Льоб беше допълнен от това, че пилоти на Citroen заеха първите четири места в класирането - Дани Сордо спечели оспорваната битка с Петер Солберг за второто място, а Себастиен Ожие прескочи двамата пилоти на Ford в събота сутринта, след като беше изостанал заради излитането си от пътя в петък.

В петъчните отсечки Себ натрупа почти половин минута аванс пред Сордо, а Солберг бе на почти 40 секунди от французина. Според Льоб най-трудно му е било в събота сутринта, когато на „Сестримо" е имало мъгла, а той е стартирал с неподходящи гуми, но със същите проблеми са се сблъскали и съперниците му.

„Перфектно състезание за мен", заяви след четвъртата си победа тази година Льоб. „Много добър първи ден, атмосферните условия във втория бяха по-трудни, но най-важното беше да запазя ритъма си на каране и да не правя грешки, да не поемам излишни рискове".

Сордо демонстрира шампионска защита на второто място в хода на цялото състезание - първо се бори за тази позиция със Себастиен Ожие, а след това и с Петер Солберг. В събота и неделя Петер постепенно застигаше испанеца и в събота вечерта бе на по-малко от 5 секунди зад него, след като беше спечелил трите следобедни отсечки. В неделя обаче Сордо също започна да печели етапи и на финала победи световния шампион за 2003 година с 6,8 секунди.

Другата битка на Сордо бе с Ожие - двамата са преки съперници за второто място в Citroen догодина и този успех на Дани ще е много важен. В първите две отсечки на ралито Ожие изпревари Сордо и взе 2,7 секунди аванс, но в третата излетя от пътя и загуби над минута и половина, докато се върне отново на трасето. Това го прати на седмо място, той веднага излезе шести, а в събота сутринта скочи на четвърто място като се възползва от проблемите с гумите на двамата пилоти на Ford пред него.

Заводските пилоти на Ford Мико Хирвонен и Яри-Мати Латвала изостанаха сериозно още в петък, когато се оказа, че всички екипажи на Ford и Stobart-Ford имат проблеми с неточни записки. В събота сутринта положението се влоши допълнително, след като двамата финландци избраха твърдите сликове на Pirelli, а етапите се оказа влажни и на места асфалтът беше направо мокър и с локви. Тук двамата загубиха много време, а след това Латвала имаше проблеми със сервото на волана, което също го дръпна назад, но Мико и Яри-Мати финишираха пети и шести.

Но ако всичко в лагера на Citroen вървеше нормално, пилотите на Ford нямаше да успеят да стигнат до Топ 5. В петък Кими Райконен излезе на пета позиция в общото класиране, а на първите две междинни контроли в четвъртата отсечка записа първи времена. Но малко по-късно Райконен катастрофира в етапа и той беше отменен. Кими продължи по системата „Супер рали" и завърши 11-и.

Пред него 10-ото място зае Хенинг Солберг, който остана доволен от първото си състезание с Ford Fiesta S2000 от група N. Мястото на Хенинг в Stobart-Ford зае Пер-Гунар Андерсон, който се пребори за седмото място. Зад Андерсон останаха частният унгарски пилот Фригес Туран с Peugeot 307 WRC и вторият пилот на Stobart Матю Уилсън, който имаше сериозни проблеми с адаптацията към българските отсечки.

В група Junior победата бе за Тиери Нювил, а на трето място завърши българският екипаж Тодор Славов/Добромир Филипов с Renault Clio R3. Двамата българи се върнаха в челото във втората половина на състезанието, след като преди това изостанаха заради спукана гума и проблеми със спирачките. Славов завърши на 16-о място в общото подреждане - най-доброто постижение на български пилот в генерално класиране на кръг от световния рали шампионат.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените