Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Колко точно е авансът на Red Bull?

Световният шампион Себастиан Фетел стартира сезон 2011 с победа - за радост на Кристиан Хорнър и Дитрих Матешиц Снимка: Getty Images
Световният шампион Себастиан Фетел стартира сезон 2011 с победа - за радост на Кристиан Хорнър и Дитрих Матешиц
На "Сепанг" може би ще разберем какъв е авансът на RB7 Снимка: getty images
На "Сепанг" може би ще разберем какъв е авансът на RB7
Във Ferrari очакват да са по-бързи този уикенд Снимка: getty images
Във Ferrari очакват да са по-бързи този уикенд

Може би още второто състезание за сезон 2011 във Формула 1 ще ни даде по-точно представа за това колко точно е авансът на болидите на Red Bull пред техните преследвачи. В Мелбърн преднината на Фетел достигна почти 1 секунда на обиколка, което ако се окаже тенденция, ще бъде неприятна изненада за другите тимове.

"Сепанг" е една от пистите, където се кара доста време на пълна газ - само в една трета от трасето пилотите не са на 100% газ. А тази една трета от пистата на практика са зоните за спиране и завоите (или поне част от тях). Но точно в зоните за спиране и в завоите аеродинамичното предимство на RB7 от началото на годината е изключително силно изразено.

Предполага се, че RB7 ще е най-бързият болид в завоите и на излизане от тях, а това означава и по-висока скорост на дългите прави на "Сепанг". И в същото време силното аеродинамично притискане на колата към пистата означава по-ниска скорост на правата и по-трудно набиране на скорост.

Нещо подобно се видя и в Мелбърн, където в точката за измерване на максималната скорост RB7 постигна едва 9-и резултат от 12 болида.

Но в Австралия липсата на висока максимална скорост не беше кой знае какъв проблем - все пак най-дългата права на "Албърт парк" е 843 метра. "Сепанг" обаче има две дълги прави, като по-дългата е над 1 км.

Това означава, че инженерите на Red Bull може да бъдат принудени да променят ъгъла на атака на крилете на колите на Фетел и Уебър, за да не станат те жертва на по-бързите си преследвачи на правите. А тук използването или не на системата KERS ще бъде много важно.

В Мелбърн Red Bull не използва системата KERS - може би защото тя не беше достатъчно надеждна. В Малайзия условията няма да са по-лесни - на пистата е по-горещо и по-влажно в сравнение с условията в Австралия.

След изброяването на тези особености, стигаме до въпроса: Кой може да догони Red Bull? И първите конкретни отговори трябва да дойдат в неделя.

Първо обаче ще трябва да разберем дали Марк Уебър ще може да постигне същото ниво на представяне, което вече демонстрира Себастиан Фетел в Мелбърн. В Австралия марк беше по-бавен в квалификацията от Себ и завърши състезанието с едно спиране повече от световния шампион - това го прати доста по-назад от Фетел.

В McLaren и Renault са наясно, че им предстои много тежка битка с Ferrari и Mercedes, които в Мелбърн не успяха да повторят силните си изяви от предсезонните тестове.

Още един отбор, който се представи под очакванията в Мелбърн - Williams, въпреки че Рубенс Барикело показа, че FW33 може да бъде много бърз, но бразилецът допусна твърде много грешки, за да направи чисто състезание.

В Австралия се оказа, че шасито на Sauber щади най-много гумите - Серхио Перес беше единственият, който стигна до финала само с два комплекта гуми. А и квалификацията пилотите на Петер Заубер бяха най-бързи на точката за измерване на максималната скорост.

И накрая, проблемът с HRT. Тимът не успя да прескочи границата от 107% в първата квалификация за сезона. За "Сепанг" от HRT твърдят, че "това няма да е проблем". Дано.

Двете коли на тима - F111 направиха едва 29 обиколки в Мелбърн и Витантонио Лиуци остана на 1,7 секунди от времето, което му беше нужно, за да може да стартира в състезанието.

Другият опашкар - Virgin, макар и трудно успя да стигне до старта, но с много малко. И ако пилотите на Red Bull решат да карат в първата част на квалификацията с по-меките гуми, то HRT и Virgin най-вероятно ще бъдат обречени.

В Малайзия отборите използват същите гуми като в Австралия - твърдите и меките. Според Pirelli, ако не вали, на всеки пилот ще му трябват по 4 спирания в бокса, за да стигне до финала, което прави смяна на гуми на всеки 11 обиколки.

В Pirelli очакват много по-бързо износване на гумите в сравнение с Мелбърн - там беше по-студено, докато на "Сепанг" е по-влажно и по-топло, а общото загубено време за четири спирания в бокса в рамките на състезанието ще е около минута и половина на пилот.

Така че само от гумите можем да получим някои интересни отговори в Малайзия - дали наистина Red Bull има секунда аванс на обиколка и ще успее ли HRT да стигне до стартовата решетка.

И накрая, да не пропускаме непредвидимото време на "Сепанг". Почти сигурно в събота и неделя ще превалява, но още не се знае точно кога - а това е големият въпрос. И от тук ще се отвори още един въпрос - как ще се представят мокрите гуми на Pirelli. По време на тестовете пилотите обясняваха, че те държат добре, но се износват много бързо. И всичко ще започне отначало.

 

Най-четените