Педроса спечели битката с болката

Със сигурност Дани Педроса е изпитал огромно облекчение, след като спечели състезанието от MotoGP в Португалия вчера - само преди няколко седмици Дани беше изправен пред възможността никога повече да не се качи на мотоциклет.

Всъщност, доста съм изненадан от победата на Дани на "Ещорил", защото преди самото състезание, той не беше сред моите фаворити. Смятах, че с най-големи шансове е Кейси Стоунър, той обаче се представи по-слабо от очакваното.

Честно казано, смятах че на Педроса ще му трябва повече време да се възстанови от операцията на ръката, която претърпя и не очаквах, че ще е толкова силен.

Но, най-изненадващо се за мен се оказа темпото на Дани - той категорично успя да се откъсне пред Хорхе Лоренсо. А това беше достатъчно за победата.

След Катар, Педроса беше притеснен за това как ще се развие кариерата му - пак заради проблемите с ръката. Оказа че, че има притиснат нерв в рамото и докторите трябваше да се потрудят доста, включително и да преместят една метална пластина, останала от предишна интервенция.

Операцията трябваше да е в края на сезона, но тъй като Гран при на Япония беше преместена за октомври, Дани реши, че сега има време да легне под ножа.

Педроса не беше съвсем наясно как ще се успее да се възстанови за Португалия - от операцията бяха минали само три седмици, но победата е страхотна награда за него и целият екип на Honda след всичките им притеснения.

Що се отнася до битката за титлата, борбата става все по-заплетена. Според мен, тримата претенденти този сезон за Кейси Стоунър, Лоренсо и Педроса, но засега нито един от тримата не успява да вземе категоричен аванс.

Съжалявам за Стоунър, който имаше проблеми на "Херес" в миналия кръг и изпусна много точки, но смятам, че скоро ще догони лидерите.

Валентино Роси все още не може да разгадае напълно тайните на мотора на Ducati, тимът постоянно прави подобрения по машината, определено напредват, но имат още да наваксват.

Лоренсо беше доста развълнуван от второто си място в първото състезание за този сезон, тъй като беше наясно, че неговата Yamaha все още изостава от другите машини, поне що се отнася до мощност на двигателя.

Но вчера Хорхе едва ли е бил толкова въодушевен от второто си място в Португалия - Лоренсо беше начело в състезанието от самия старт и съм сигурен, че се надяваше, че ще е достатъчно бърз, за да спечели тази надпревара.

Honda все още разполага с най-добрия мотоциклет в MotoGP и в комплект с Педроса, това се оказа печелившата комбинация през изминалия уикенд. Дани беше много бърз на правите, така той успя да изпревари Лоренсо - а това беше шок за Хорхе, за феновете по трибуните и за мен, признавам си.

Роси използва въздушната струя на Довициозо и завърши на стотни от секундата зад него, но Довициозо - третият заводски пилот на Honda просто намери още малко скорост и мощност на ускорението от последния завой и това му позволи да атакува успешно Роси и да победи в последните метри преди финала. Понякога и това е достатъчно.

Много съжалявам за падането на Марко Симончели, което стана още в първата обиколка. Смятах, че той ще е голямата изненада сред новаците, но състезанието за него приключи твърде рано. Бен Спийс също записа кошмарно състезание и отпадна рано. А със сигурност, Симончели отпадна заради причини, които са типични за новаците в класа - липса на опит плюс все още незагрети гуми.

Лоренсо обясни на пресконференцията в събота, че Симончели е карал малко по-опасно от необходимото и в неделя Марко оправда думите на Хорхе, но за щастие падането му се размина без контузии.

Според мен, в следващото състезание този сезон - на пистата в Льо Ман (13-15 май) ще гледаме почти същата картина, която видяхме в Португалия.

Първите трима отново ще са фаворити, но отсега казвам, че очаквам Стоунър да спечели, а зад него да се наредят Педроса и Лоренсо.

Днес започва големият тест на пилотите от MotoGP на "Ещорил" - едната от двете големи тестови сесии през сезона. Много отбори имат да пробват различни неща и след него може да се получат доста интересни резултати.

За пример ще дам Ducati - ново шаси, различни нови компоненти за двигателя и т.н. Така че времената от тези изпитания ще ни подскажат още интересни неща за следващите стартове.

Новините

Най-четените