Renault се завърна във Формула 1

Renault обяви официалното си завръщане във Формула 1 днес на специална церемония в своя „Техноцентър" в Париж, където беше представена новата стратегия на компания в моторните спортове, новият тим, който ще се казва Renault Sport F1 Team, новият болид RS16, както и двамата нови пилоти на отбора Кевин Магнусен и Джолиън Палмър.

Главният изпълнителен директор на Renault Карлос Гон заяви на представянето, че забавянето при представянето на програмата на компанията се е наложило заради „изработването на бизнес модел", който да оправдае завръщането на Renault във Формула1. Компанията си върна закъсали финансово Lotus на Жерар Лопес на 19 декември срещу 1 лира и поемане на дълговете на тима, а шефът на Renault Sport F1 Сирил Абитбул потвърди, че програмата за Формула 1 е била потвърдена на 8 декември.

„Ние сме наясно, че в първия ни сезон няма да станат чудеса, но целта ни е след две-три години да се борим за място на подиума - заяви Карлос Гон. - Предстоят ни битки с трудни съперници, тъй като Формула 1 остава върхът на моторните спортове."

Гон потвърди, че Renault остава основен партньор на световния шампионат с електрически болиди и обяви, че компанията е подписала за още два сезона с тима на Ален Прост и Жан-Пол Дрио E.DAMS, който взе титлата при конструкторите в първия сезон във Формула Е.

Техническият директор на Renault Ник Честър обясни, че показаният днес в Париж болид RS16 ще претърпи сериозни промени в хода на предстоящите зимни тестове и ще изглежда доста различно за началото на сезона в Мелбърн на 20 март. Новият състезателен директор на Renault Фредерик Васьор пък заяви, че всички в тима трябва да „работят като луди", за да изпълнят целите, поставени от Гон, но уточни, че те не са невъзможни.

С Renault във Формула 1 се завръща Кевин Магнусен, който през 2014 беше титуляр, а през 2015 резервен пилот в McLaren. Другият пилот ще е дебютантът Джолиън Палмър, който миналата година беше тестпилот на Lotus. Магнусен зае мястото на Пастор Малдонадо, който загуби подкрепата на спонсора си PDVSA, а по-рано през годината се оказа, че венецуелската петролна компания не е предплатила парите за мястото на Пастор. Сега с Кевин в тима идва личният му спонсор Jack&Jones, като се предполага, че датската компания за дрехи ще подсили бюджета на тима с 7 милиона долара

Марката на Nissan - Infiniti и петролната компания Total от този сезон ще работят с Renault, а до края на миналия сезон те подкрепяха Red Bull, като сега бившите световни шампиони остават само клиенти на френската компания и ще плащат два пъти повече пари за моторите, които получават.

Новините

Най-четените