Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Матешиц: Големите отбори във Формула 1 се страхуват от нас!

Бившите световни шампиони във Формула 1 все още нямат мотори за догодина
Диди Матешиц отпусна още три седмици за намирането на двигател на Red Bull, а една от тях вече мина Снимка: Getty Images
Диди Матешиц отпусна още три седмици за намирането на двигател на Red Bull, а една от тях вече мина
Тото Волф отказа на Red Bull и спечели борда на директорите на компанията на своя страна
Серджо Маркионе също участва в преговорите с Red Bull, които приключиха неуспешно
Рон Денис ще наложи вето на сделката на Honda с Red Bull Снимка: Getty Images
Рон Денис ще наложи вето на сделката на Honda с Red Bull
Кристиан Хорнър и доктор Хелмут Марко носят основната вина за това Red Bull да изпадне в положението, в което се намира сега
Сирил Абитбул (вляво) от Renault Sport накрая не издържа и обясни, че Хорнър и компания са капризни и неблагодарни партньори

Собственикът на Red Bull Дитрих Матешиц обвини автомобилните компании, участващи във Формула 1, че им липсва „кураж и спортсменство", за да доставят двигатели на бившите световни шампиони за следващия сезон.

Матешиц добави три седмици към крайния срок, който беше поставил за намирането на мотор, ако не, милиардерът обяви, че ще изтегли двата си отбора от Формула 1. Срокът изтече в края на октомври, но Диди отпусна още 20 дни.

„Ситуацията е много проста - обясни Матешиц. - Няма да получим двигател от нито един от доставчиците на мотори във Формула 1. Нямаме достъп до конкурентен двигател, тъй като заводските отбори се боят, че ще се сме по-бързи от тях."

От Red Bull вече демонстрираха желание да платят „колкото е необходимо", за да получават мотори от Mercedes, Ferrari и дори Honda, но тимът получи три поредни отказа.

На големите отбори им липсва кураж и спортсменство, които не могат да се купят с пари", обясни Матешиц.

В Red Bull бяха твърдо решени да се разделят с Renault заради поредицата проблеми с новия турбо мотор на французите и тимът започна преговори с Mercedes. До един момент изглеждаше, че сделката може и да се случи, но шефът на Mercedes Тото Волф успя да убеди борда на директорите на компанията, че ще е твърде опасно Red Bull да получи шампионските мотори от следващия сезон, тъй като може да сложи край на хегемонията на Mercedes.

В същото време, през лятото още не беше гръмнал дизеловият скандал на Volkswagen и Волф обясни на босовете, че в най-близко бъдеще Red Bull ще се насочи към Audi и ще отнесе със себе си част от тайните на двигателя на германците.

Последваха преговори с Ferrari, където първо имаше взаимен интерес, после стана ясно, че италианците предлагат мотори версия 2015 за следващия сезон, а накрая се разбра, че няма да има никакви двигатели.

Накрая от Red Bull се пробваха при Honda и японците признаха, че възможността е интересна, но се оказа, че McLaren и Рон Денис имат право на вето на подобна сделка. Бърни Екълстоун помоли публично Рон да не упражни това вето, но Денис му отговори чрез състезателния директор на McLaren Ерик Булие, че Формула 1 не е благотворително дружество, което да решава проблемите на изпадналите в криза бивши световни шампиони.

Така Red Bull се върна на изходно положение, а Матешиц потвърди, че договорът с Renault е прекратен. В същото време Матешиц не иска да признае, че моторите на Renault остават единственият вариант за първия му тим и отправи нова атака към френския гигант, този път през изданието Speedweek, което е собственост на Red Bull.

Причините за раздялата на Red Bull и Renault са ясни от половин година - написа изданието. - В Renaulr нямат желание и възможност да развият надежден и мощен двигател.

„След две години развитие моторът и хибридните системи на Renault изостават на около 80 конски сили от Mercedes, а надеждността на агрегата на Renault е на много ниско ниво. Разочарованието от съвместната работа с французите е огромно. Вместо представянето на двигателя им да се подобри след 2014, те изостават още повече зад Mercedes през новия сезон."

В същото време, с оглед на това, колко малко остава до началото на сезон 2016 във Формула 1, най-вероятно Red Bull ще получи небрандирани мотори от Renault, а Toro Rosso ще сключи договор с Ferrari за мотори версия 2015 година. Защото за нищо друго няма време.

 

Най-четените