Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

"18 000 чаши вода, моля!": Изкуственият интелект се проваля при вземане на поръчки

Веригата Taco Bell преосмисля употребата на ИИ (колаж: Getty + iStock) Снимка: Getty Images
Веригата Taco Bell преосмисля употребата на ИИ (колаж: Getty + iStock)

Технологиите с изкуствен интелект успешно помагат в работата на много от нас, а в някои професии дори заменят човешкия фактор. За какво обаче все още не са готови?

Да приемат поръчки в т.нар. drive-through каси на ресторантите за бързо хранене. Онези, при които не слизаш от колата си и не влизаш в самия обект, а поръчваш на терминал, след което взимаш готовата си поръчка, без дори да гасиш двигателя на автомобила.

Популярната в САЩ верига Taco Bell ще преосмисли използване на изкуствен интелект (ИИ) в бизнеса си след редица гафове на системата за получаване на поръчки.

Клипове показват абсурдни ситуации - клиент например срива системата, когато си поръчва 18 хиляди чаши вода.

Друг пък се вбесява, когато си поръчва голяма напитка, а ИИ неколкократно го пита "Какво ще пиете с нея?". Клипът е гледан над 20 млн. пъти в Instagram, което макар и забавно, не е добра реклама за бранда.

Така поръчването от автомобила, което има за цел да улесни клиентите, се оказва досадна пречка след замяната на операторите на каса с ИИ.

Това всъщност не е новост - Taco Bell започва въвеждането на технологията още през 2023 г. и до днес над 500 обекта на веригата приемат поръчки от шофьори чрез ИИ. Целта е да се ограничат грешките и да се ускорят поръчките, но се случва точно обратното.

Директорът "Дигитални услуги и технологии" Дейн Матюс коментира пред "Уолстрийт Джърнъл", че в Taco Bell са "научили много" от работата си с ИИ.

Вече по-внимателно ще обмислят къде да използват изкуствен интелект, и къде не - като например за drive-through каси, макар по думите на Матюс системата да е обработила успешно над 2 милиона поръчки.

По думите му понякога хората са по-добри в приемането на поръчки, особено когато в ресторантите има повече клиенти.

••• Понякога и клиентите вредят на бизнесите:

Проблеми със системи за поръчка чрез ИИ по света имаха и в McDonald's.

Там например клиент на drive-through беше получил бекон върху сладоледа си, а на друг бяха начислени продукти за стотици долари, макар да не ги е поръчвал.

Така миналото лято от McDonald's съобщиха, че ще премахнат услугата от ресторантите в САЩ, в които я ползваха тестово.

••• Когато не просто грабваме храна, а сядаме в ресторант:

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.

Най-четените