Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Kато Big Brother, но в Космоса: Новата концепция зад едно американско реалити шоу

"Space Hero има за цел да разкрие космоса на всички – не само на астронавтите и милиардерите.“ Снимка: iStock
"Space Hero има за цел да разкрие космоса на всички – не само на астронавтите и милиардерите.“

Какво ще кажете, вместо да гледате как различни хора живеят затворени в една къща няколко месеца, да гледате как най-обикновени хора минават през обучение за космонавти, а щастливецът е изпратен в космоса и ние можем да наблюдаваме неговото вселенско приключение?

Това е концепцията, зад която застава Space Hero Inc., базирана в САЩ компания за медийно производство, която разработва идеята за първото телевизионно шоу, заснето в Космоса.

То ще носи заглавието Space Hero и ще изпраща един победител на пътуване с Международната космическа станция, пише Deadline.

Планът на продуцентската компания е първо да избере група хора "от различен социален контекст" от цял свят, които обичат тайните на Вселената.

Шоуто ще ги следи с камера, докато преминават през изтощително обучение за астронавти, а състезанието ще завърши с епизод на живо, в който зрителите могат да гласуват за любимия си играч.

След като името му стане ясно, той ще бъде изпратен на 10-дневно пътуване заедно с астронавтите на НАСА, а шоуто ще хроникира пътуването му от излитането до кацането на совалката.

Очаква се то да бъде осъществено с ракета SpaceX Dragon, въпреки че доставчикът все още не е официално избран.

Space Hero работи в колаборация с Axiom Space - производител на първата в света частно финансирана търговска космическа станция, която осигурява пълен набор от услуги за осъществяването на космически мисии с хора.

Тя е ръководена от Майк Суферидини, който в продължение на 10 години е бил мениджър на програмата на Международната космическа станция на НАСА, и ще осигури всичко за участниците - от обучението през застраховката и самото пътуване, която понастоящем е планирано за 2023 година.

"Виждаме как светът се променя пред очите ни. Във времена като тези ние копнеем да откриваме хора по правилните причини, затова е време да се огледаме и да потърсим помежду си, за да намерим героите, които ще вдъхновят светлото ни бъдеще", казва Риймър, създател на проекта, дигитален предприемач и продуцент с богат опит в музикалната индустрия.

Корените на идеята за това реалити шоуто могат да се проследят чак до 2008 г., когато той посещава Москва, за да се срещне с изпълнителния директор на Channel One Russia Константин Ърнст.

Вторият има идея да направи реалити предаване, което да изпрати някого на Международната космическа станция, но в крайна сметка идеята им се оказва на пауза, тъй като през 2009 г. САЩ обяви спирането на програмата на совалката на НАСА.

"Когато дойде 2015 г., стана ясно, че ще има повече от една ракетна компания", разказва Риймър. "Към този момент само руснаците летяха с МКС, но след това SpaceX и Boeing върнаха и американците на борда, затова стана ясно, че ще има капацитет за достъп. Говорих с Дебс за това и тя ми каза да помисля отново за шоуто."

И така през последните пет години дуото зад Space Hero Inc. се разраства до 36 членове на екипа, водени от председателя Помпадур, който има повече от 50 години опит в медийната и развлекателната индустрия.

"Космическият герой е новото предизвикателство в развлекателния сектор, предлагащо първото истинско извънземно преживяване. Ние се стремим да преоткрием категорията на риалити телевизията, като създадем продукт, който предлага най-голямата награда досега и е предназначен за възможно най-широка аудитория ", казва той.

"Space Hero има за цел да разкрие космоса за всички - не само за астронавтите и милиардерите."

Междувременно екипът се е срещал с няколко големи телевизионни компании, преди в крайна сметка да се свърже с независимата Propagate, която държат Бен Силвърман и Хауърд Оуенс.

Те бързо се разбират и в рамките на седмица вече обсъждат сделката за партньорство по проекта.

"Развълнувани сме да поемем на това необикновено пътешествие с този амбициозен глобален екип", заявиха Оуенс и Силвърман, които дълго време обмислят космическо шоу.

Идеята обаче не е съвсем революционна.

Както отбелязват Business Insider, телевизионните компании по света са се опитвали да стартират поне 10 други космически тематични реалити проекта.

Едно от тях, Milky Way Mission, продуцирано от Sony Pictures и нидерландската телевизия Nederland 1, е имало амбицията да изпраща знаменитости в космоса. Обявено през 2013 г., то обаче никога не е стартирало. Подобна съдба имат и всички други проекти с космически амбиции.

Риймър обаче вярва, че тази съдба няма да сполети неговото предаване по три причини.

"Първо, технологията е много по-напреднала сега, отколкото преди 20 години. Наистина може да имате глобална публика, която да гледа едно и също нещо по едно и също време на собствения си роден език. Това не е било възможно преди. Второ, ние подходихме стратегически и методично в мисията си да привлечем космическата индустрия в заинтересована страна. И трето, ние не сме Марк Бърнет, Саймън Фулър или Саймън Коуел. Ние не сме опитни продуценти. Ние сме предприемачи, а хубавото е, че идваме от най-различни индустрии с най-различен опит."

Най-четените