Как е възможно филм с участието на Хю Джакман, Кейт Уинслет, Хали Бери, Наоми Уотс и дузини други холивудски мегазвезди да се провали с такъв гръм?
Може вече да сте чували за него като за филма, в който Хали Бери си потапя гърдата в купа с гуакамоле. Или може би като този, в който Хю Джакман има тестиси на брадичката.
По-вероятно е обаче да не сте чували въобще, че "Пълен ташак" съществува
"Пълен ташак" е нецензурна оргия на суперзвезди, сътворена от Питър Фарели, единият от братята зад "От глупав по-глупав" и "Ах, тази Мери". Екипът звучи като справочник кой кой е в Холивуд: Бери, Джакман, Кейт Уинслет, Ричард Гиър, Ема Стоун, Наоми Уотс, Лив Шрайбър, Денис Куейд, Елизабет Банкс, Ума Търман, Джералд Бътлър, Кристен Бел, Сет Макфарлън, Клои Грейс Мориц, Терънс Хауърд, Анна Фарис, Джейсън Судейкис, Грег Киниър, бихме могли да изброяваме до безкрайност.
Огромният актьорски състав има за предишните си филми 14 номинации за "Оскар" и милиарди долари боксофис приходи. Плюс факта, че участва и Снуки.
Подобен екип би трябвало да направи тази комедия буквално филма на годината. Вместо това филмът мина и замина без почти никакъв шум (или, очевидно, дори без кикот). Провал във всеки смисъл на думата, "Пълен ташак" едва събра $5 милиона боксофис през отминалия уикенд, дебютен за него. И критиците му се нахвърлиха по начин, който не сме виждали поне от "Трудна свалка" насам.
Докато индустрията обсъжда какво въобще са си мислили всички тези актьори, се появява повече информация за мъчителния четиригодишен път на филма до екраните.
Как такива знаменитости са били примамени да участват в нещо, което занапред ще бъде известно като най-пълната със звезди катастрофа на Холивуд?
Със сигурност идеята зад "Пълен ташак" е вълнуваща: безпрецедентна гама от мегазвезди на киното да нарушат списъка си със сериозни филми, за да обърнат гръб на предпазливостта и да се потопят дълбоко в нетипично нецензурни роли.
И те наистина го правят. 12 режисьори и 17 сценаристи сглобяват доста несвързаната антология, в която кинорежисьор в задънена улица (Куейд) отчайно се опитва да убеди студиен бос (Киниър) да финансира поредица от безумни филми, като всяко от предложенията се развива като собствен похотливо-безвкусен детайл.
Налице са гореспоменатите скечове, в които игра на "истина или предизвикателство" между Стивън Мърчант и Бери завъшва с потапянето на (протеза на) гърда в гуакамоле, и свалка между непознати (Уинслет и Джакман), в която тя не може да преодолее манията си по тестисите на брадичката му.
Двойката в реалността - Фарис и Крис Прат, имат романтична сцена, в която тя иска той да дефекира върху лицето й. Героинята на Мориц получава първия си мензис, а момчетата около нея се обаждат на "Бърза помощ", защото приятелката им кърви от вагината.
Банкс пък е опикана от анимационна котка. Вероятно надеждата на създателите е била да предизвикат смях чрез провокация и възмущение, като знаменитата сцена с гела за коса в "Ах, тази Мери", или тоалетната сцена от "От глупав по-глупав".
Но това, което се очакваше да шокира в "Пълен ташак", почти не предизвика реакция сред оскъдната публика
Ето кратка извадка от отзивите на критиците: "Има ужасно кино, а отвъд него идва "Пълен ташак"," коментира Ричард Роупър от "Chicago Sun-Times", стигайки дотам да го нарече ""Гражданинът Кейн" на ужасното кино".
Нейтън Рабин от "AV Club" нарича филма "най-пълната със звезди колекция от шеги, свързани с менструация, газове, инцест, секс с животни, Снуки и топки, някога виждала бял свят, но звездите не издигат материала до своето ниво - те само слизат до неговото."
Дейвид Еделстайн от "New York Magazine" приема филма донякъде за чудо: "Рядко е да видим говно, което наистина да изглежда и звучи като говно. Направо е вълнуващо!"
Не е толкова абсурдно само по себе си звезди от такъв калибър да се съгласят на такъв проект. Знаменитостите, позволяващи си крайности в провокационни комедийни скечове, определено не са нещо ново. Ако се замислите за успеха на скечовете на Funny or Die, CollegeHumor, или дори тези ежегодни шеги на Джими Кимъл след "Оскарите", те са живото доказателство за това.
Всъщност точно това е бил и замисълът, използван за привличането на звездите за "Пълен ташак". "Това е като Funny or Die, но ако си позволиш да обезумееш," казва Фарели. "Защото с Funny or Die все пак има някои граници. А ние искахме да правим такъв тип кратки сцени, но да отидем много по-далеч."
Продуцентите приписват четиригодишния път на филма до кината най-вече на трудностите в напасването на натоварените графици на звездите
Но има и по-сложни причини за проточването на снимките. Преди около 15 години продуцентът Чарлз Уеслър събира Трей Паркър и Мат Стоун ("South Park"), Питър и Боб Фарели ("Ах, тази Мери") и Дейвид и Джери Зукър ("Голо оръжие"), за да напишат сценария и да режисират една третина от филм, но всички те се паникьосват от идеята да направят толкова агресивен филм с R рейтинг, маркетиран за тийнейджърите.
Уеслър обаче настоява, като в крайна сметка осигурява Джакман и Уинслет за техния епизод преди 4 години, който използва, за да убеди Relativity Media да финансират пълнометражен филм с подобни скечове. После идва търсенето на таланти.
"Повечето агенти ме избягваха, защото знаеха какво се опитвам да направя - кой агент би искал големият му клиент да снима само 2 дни - без пари, или за $800 на ден?", казва Уеслър пред "Hollywood Reporter". "Истината е, че имах много приятели, които участваха в този филм. И ако те не се бяха съгласили, този филм нямаше да бъде направен."
По-голямата част от актьорите не са имали представа какво ще е съдържанието на останалите скечове и след като са разбрали за какво става дума, изглежда са се опитали да развеят бялото знаме и да избягат. "Но не ги оставихме да си тръгнат," казва Фарели, обяснявайки, че би използвал всякакви средства, за да гарантира участието на звездите.
"Чакаш ги. Снимаш тогава, когато те искат да снимат. Всяваш им чувство на вина до дупка." Твърди се, че Гиър дотолкова искал да се откаже, че поискал снимачният екип да се премести на другия край на Америка, където щяло да му бъде по-удобно, което те за негово голямо разочарование и направили.
Някои актьори все пак са успели да се изнижат по терлици
Колин Фаръл първоначално е бил замислен за ролята на нецензурно говорещия лепрекон, изигран от Бътлър, но напуска. "Удобно за него, той не можа да участва," казва Бътлър. "О, не, мисля, че трябва да си изрежа ноктите' можеше да бъде също толкова сполучливо оправдание. За бога, Колин, кажи си, че просто видя за какво става дума и се дръпна, не е срамно."
За Джордж Клуни пък се твърди, че казал на Фарели да се "разкара". В крайна сметка Фарели просто "изнуди повечето от участниците да се включат в този филм," обобщава Дрю Тейлър от "Moviefone".
По обясними причини актьорският състав не се е ангажирал по никакъв начин с промотирането на филма, може би донякъде от срам, или като проява на здрав разум - или защото напълно са забравили, че "Пълен ташак" въобще съществува.
"Направихме го, след което минава година или повече и те казват 'Хей, филмът излиза'," коментира наскоро Лив Шрайбър като отговор на въпрос за филма. "И аз си помислих 'Олеле'... Но разбирате, човек прави тези неща. Ще видим. Беше глупост."
Самият Уеслър вероятно дава най-точната и осмислена оценка на филма: "Изключително неловка ситуация е, че имаме двама актьори в този филм, номинирани за "Оскар" тази година." Тъй че поздравления за Хю Джакман и Наоми Уотс - те вече си имат свой собствен "Норбит".