Кралицата на „Сънданс" 2014

Миналогодишното издание на фестивала „Сънданс" сякаш беше само за мъже.

Видяхме героя на Майкъл Би Джордан, погрешно убит в „Инцидентът на станция „Фрутвейл"; уж поддържащата роля на Сам Рокуел в The Way, Way Back, превърнала се в главна; детайлно портретувания объркан тийнеджър в „Живея за момента"; и Даниел Радклиф, излязъл завинаги от сянката на Хари Потър след горещите, изцяло мъжки сцени в Kill Your Darlings.

Но тази година на най-големия форум за независимо кино господстват изцяло жените.

В поредното внушително издание на „Сънданс" (16-26 януари) Кристен Стюарт показа, че я бива за нещо повече от „Здрач" в драмата Camp X-Ray, Кийра Найтли впечатли вече за кой ли път в Laggies, Обри Плаза едновременно уплаши и прелъсти аудиторията като зомби гадже в Life After Beth, а Шейлин Уудли продължи да израства пред очите ни като тормозено, но несломимо момиче в White Bird in a Blizzard.

Само че с три коренно различни роли една фина актриса успя да остави отпечатък на „Сънданс" 2014 като никоя друга. Става въпрос за Ана Кендрик, позната ни с впечатляващата поддържаща роля във „Високо в небето" с Джордж Клуни, за която получи и номинация за Оскар.

Пет години по-късно тя доказва, че е продължила кариерата си във вярна посока с участие в смели и различни инди филми.

Три за една вечер

Новите й три ленти бяха излъчени в един и същи ден на „Сънданс", което вдъхнови един прочут изпълнителен продуцент да предложи „Трябва да го провъзгласят за ден на Ана Кендрик".

Тогава тя първо се появи в особено мрачната комедия The Voices, в която самотник от малко градче (Райън Рейнолдс) е убеден от говорещата си домашна котка да започне да убива наред. Кендрик е тихото момиче, което е тайно влюбено в него.

След товя я видяхме във вече споменатия Life After Beth като весел контрапункт на немъртвата главна героиня. А накрая комедийната драма „Весела Коледа" предложи най-силното й изпълнение от трите, като проблемна и егоистична по-малка сестра.

Да, трите премиери за една вечер едва ли имат прецедент във фестивалната история, но тук не говорим просто за количество филми, а за качеството на самите роли.

Досега 28-годишната Ана Кендрик беше играла предимно пламенни и незрели бъбривки, такава беше в Rocket Science, в "Здрач" като най-добрата приятелка на Кристен Стюарт, и във „Високо в небето", където максимално усъвършенства образа.

След номинацията си за Оскар обаче тя започна да получава по-разнообразни роли и използва шанса да се превърне в многостранна и дръзка актриса. Например неумелата терапевтка, която трябваше да успокоява умиращия Джоузеф Гордън-Левит в „50/50" беше персонаж, който би се сринал напълно в нечии други ръце.

Последваха полицейската драма End of Watch, както и Pitch Perfect, в който тя доказа, че може да изнесе един филм и като главна актриса.

Големите й роли предстоят

Най-впечатляващата й роля на „Сънданс" я събра отново с режисьора Джон Суонбърг, който работи с нея и в недооценената комедия Drinking Buddies. Във "Весела Коледа" все едно персонажът й от „Високо в небето" е напуснал работа и оттогава не е оставил бутилката и за миг.

Нейната Джени припада от пиянство, пуши трева, пали домове и не се интересува от друг, освен от себе си - само че Ана Кендрик някак успява да накара зрителя да не иска да удуши Джени, а да е съпричастен с мъките й и да й желае всичко най-добро.

Това е най-добрата роля в кариерата й до момента и заслужава да бъде взета предвид, когато дойде времето за поредната доза филмови награди. Но и на самия фестивал тя се отличи предостатъчно, тъй че няма защо да се съмнявате: ако трябва да бъде отличен един-единствен актьор от тазгодишния „Сънданс", това е Кендрик.

А най-големите й роли тепърва предстоят...

Новините

Най-четените