Ричърд Брансън е мечтател и всичко, свързано с бранда Virgin, говори за това. В последните години погледът на предприемача се насочи към звездите, а медийният фокус последва примера му. Заради това се говори най-вече за Virgin Galactic и плановете за изпращане на туристи в Космоса, а и просто защото покрай Space X това се оформи като новият хоризонт на пътуванията.
Той обаче е твърде далечен, а на малката ни синьо-зелена планета Земя има предостатъчно неща, които човек да види, както и много възможности да си изкара страхотно без да рискува живота си. Като например един круиз с кораб.
Естествено, говорейки за Virgin и Брансън, няма как да става дума за "просто круиз" - този е за "рокзвезди".
Представете си широка, свръхлукзосна каюта. В нея има отделна музикална стая, изпълнена с китари, усилвател и място, от което да наблюдавате целия кораб. В каютата освен това има и голяма маса за гости, джакузи и лична тераса.
Точно това ще предложи на част от клиентите си първият кораб на компанията Virgin Voyages. Той носи името Scarlet Lady (Алената дама) и достъпът до него е "само за възрастни" - т.е. няма да бъдат допускани лица под 18 години.
С други думи, Scarlet Lady не е за пътешествие по море с децата, а за диви купони сред покоя на океана, докато всеки от гостите тъне в разкош и се отдава на каквито забавления реши. Корабът трябва да отплава от бреговете на Маями към Карибско море през 2020-а и това ще е едно от най-луксозните пътувания, които човек с повече пари за харчене би могъл да си подари.
От Virgin Voyages вече показаха как точно ще изглеждат някои от каютите в този кораб на удоволствията. Той ще разполага с 15 Mega RockStar каюти, които са разделени на четири подкатегории – Massive, Fab, Posh и Gorgeous, и предлагат различни удобства.
Брансън държи на различното – Virgin Voyages не нарича бъдещите гости на кораба (или някой от следващите три) просто "пасажери". Те са "RockStar моряци" като с кичозната титла идват и бонус глезотии и ангажиментът да бъдат изпълнени дори най-странните им желания.
Както личи от предварителния поглед към кораба, пътуващите могат да очакват усещане за ретро-футюризъм от интериора. Вицепрезидентът на компанията Дий Копър коментира, че целта е била да се вкара усещането за "ексклузивна, отличаваща се и луксозно усещаща се носталгия", но по модерен начин. В общи линии - #hubavoe, но наистина.
Круизният кораб "Scarlet Lady" е първият от общо четири такива, които компанията е планирала. Следващите три ще бъдат готови съответно през 2021, 2022 и 2023 г. Корабът е с дължина 278 метра и е 38 метра широк, а неговите 1430 каюти ще могат да приютят повече от 2770 пасажери (или "моряци рокзвезди", ако предпочитате), които ще бъдат обслужвани от общо 1160 души екипаж.
Всичко в кораба е премислено така, че да привлече окото на хората, които никога не биха се качили на круизен кораб – и които, разбира се, имат достатъчно пари. Като се започне с дизайна, който създава впечатление за огромна, луксозна яхта, и се стигне до огромния набор от места за хапване и пиене.
В над 20-те ресторанти и барове ще се предлагат морски дарове, барбекю, мексиканска и дори корейска кухня, а за желаещите сами да помогнат в приготвянето на храната си опция ще е т.нар. Test Kitchen, който е смесица между ресторант и готварски училища.
Но храната не е единственото нещо, което ще изкушава пътуващите. С какво разполага всяка рокзвезда? Ако сте казали наркотици, грешите. Не по принцип, а в конкретния случай, тъй като става дума за татуировки.
Точно така – на борда на "Scarlet Lady" ще има място с името Squid Ink (Мастило от калмар), в което всеки ще може да си направи нова татуировка или да пробие с пиърсинг някоя част от тялото си. В комбинация с алкохола на борда е много възможно да се стигне до много решения, за които "моряците рокзвезди" после да съжаляват.
И като стана дума за имена - дори покривът на круизния кораб има име – Richard's Rooftop (Покривът на Ричърд), и е определян като "шикозен открит салон".
В цялата тази атмосфера на консумация и живот за мига все пак е помислено и за околната среда – забранени ще са всякакви пластмасови изделия за еднократна употреба – от бутилки до сламки.
Пасажерите ще могат да обрънат внимание и на собственото си здраве, като отделят време на фитнеса и различните видове тренировки, които ще се провеждат там. А след това всеки ще може да мине и през СПА центъра, намиращ се на самия кораб и вдъхновен от идеята за подводна пещера. Вечер дори там ще се провеждат DJ партита.
С всичко това Virgin на Брансън дава своята голяма заявка да намери място в един нов бизнес, след като вече предлага на клиентите си пътувания по въздух, релси, а в даден момент – и в Космоса. Virgin Voyages е съвместно начинание на Virgin Group и инвестиционната компания Bain Capital (които имат мажоритарен дял).
С него, благодарение на силата на бранда "Virgin" и аурата на Брансън, ще се опитат да пробият и в круизните пътувания, а резервациите за място на борда започват на 14 февруари – хитър ход, който може да доведе до доста скъпи подаръци за Св. Валентин.