Дизайнерите винаги са се изтрепвали да я обличат, а ето че сега Лав се сдобива със собствена модна марка. Дали тя ще бъде част от гръндж движението, пише Гардиан.
Дали заради мюзикъла, посветен на покойния й съпруг Кърт Кобейн, или заради присъствието й в Twitter, изглежда, че Къртни Лав винаги е в центъра на вниманието. Така че снимките на новата й модна линия "Never the Bride" бяха посрещнати с голямо въодушевление.
Най-накрая Лав започва да говори за нещо, което е създала с ръцете си, а не за поредния личен инцидент, станал публично достояние
Дрехите от линията притежават един небрежен блясък, който е почти като запазена марка на Лав: сложни украси на разкроени рокли, акцент върху бельото и шифон на тънки ивици. "Това са нещата, които бих носила, ако бях достатъчно млада, за да не изглеждам като Бет Дейвис в "Какво се случи с Бейби Джейн?"," заявява Лав пред Huffington Post.
Ала критиката от Daily Mail, които нарекоха Лав "вървящо модно бедствие", не беше просто неизбежна - тя беше и неуместна, защото модата е една от малкото области, в които Лав винаги се е справяла завидно добре.
Нейното модно влияние е факт още от ерата на Hole в началото на 90-те години. Нейният стил навремето се състоеше от разкъсани дрехи от магазини за втора употреба и ефирни полупрозрачни блузки, комбинирани с разбримчени чорапи, леко размазано червило и перхидролени къдрици. Това се харесваше на тийнейджърките, желаещи да внесат шок и ужас по време на семейната вечеря.
"Като жена, израснала през 90-те, би било странно, ако не бях фенка на това, което Къртни обличаше," коментира Хана Ханра, музикален редактор на списанието Beat. "Докато нейните връстнички бяха повлияни от една шестдесеттарска визия, тя винаги пускаше косата си свободно и поемаше рискове със стила си".
Тя продължава да прави същото дори и след като грънджа започва да отмира, появявайки се изтънчена до неузнаваемост в края на 90-те години за събития на Versace, облечена в рокли с диагонален разрез и с цвят на скъпоценен камък. Друга нейна велика изява е ролята й в "Народът срещу Лари Флинт" като съпругата на Флинт, Алтея Лежър, за която си спечелва номинация за "Златен Глобус" през 1996.
Ариана Филипс, стилистката на Мадона, предоставя бляскав гардероб от 70-те и 80-те години за ролята, който изобилства от кожени палта и костюми с панталони. Това не остава незабелязано. Въпреки всички семейни проблеми, скандали с дрога и пластични операции, които подкопаваха публичния имидж на Лав, дизайнерите през цялото време изгаряха от желание да я обличат.
Освен на Versace, Лав се превръща във фаворитка и на Карл Лагерфелд от Chanel и Марк Джейкъбс
Освен това, тя разполага с невероятната способност да се възстановява от провали и злополуки. Ема Елуик-Бейтс от Vogue вярва, че това работи особено добре в света на модата. "Мисля, че Къртни е като феникс," коментира тя. "Тя винаги изплува на повърхността, без значение дали изрусена и подстригана късо, или обляна във величествен сатен. Мисля, че дизайнерите се възхищават на нейния бляскав реализъм".
Редакторката цитира Рикардо Тисчи от Givenchy като пример, ала в момента вероятно лондонското дуо Мийдхем-Кърчхоф са най-запалените почитатели на Лав. Едуърд Мийдхем заяви пред Гардиан през 2010, че в студиото му има "олтар", посветен на Лав, облепен със снимки, които първоначално са висяли по стаята му, още докато бил тийнейджър.
"Историята на жените в рока е ограничена и няма прецедент за "женственост" в нея," коментира дизайнерът. "Преди Къртни жените рокзвезди (с много малки изключения като The Slits) масово омъжествяваха както своите изпълнения, така и външния си вид. Пати Смит, Джоан Джет, Джанис Джоплин - всички те удобно пасват на шаблона, създаден от мъжките им колеги.
Когато Къртни (и Кет Биелънд от Babes in Toyland) се появиха за първи път в края на 80те и началото на 90-те, те се обличаха като счупени кукли или покварени дебютантки - с изрусена коса на букли и порочни червени устни, малки кадифени рокли от 60-те с дантелени яки или скъсани бели нощнички - и този стил тотално промени представата за това какво трябва да представлява жената рок-звезда". Колекцията пролет/лято за 2012 година на Мийдхем-Кърчхоф е посветена на нея.
С всичките онези клонинги на Лав, облечени в превърналия се в запазена марка неин стил и танцувайки на откъс от Celebrity Skin на Hole, дори Ана Уинтър не успя да сдържи усмивката си
Макар че Ханра все пак вярва, че "Never the Bride" ще се хареса на същия тип тийн-бунтарки от 90-те: "Виждам как много ядосани 18-годишни момичета ще се влюбят в линията", Елуик-Бейтс смята колекцията, както и продължаващото модно влияние на Лав като част от по-широко гръндж движение.
Тя винаги е била по-голям фен на Кърт, от колкото на Къртни: "Раираните тениски, карираните ризи, старомодните жилетки, огромните очила и дори рошавата руса коса са незаменима част от гардероба ми още от 90-те".
Докато смъртта на Кобейн буквално е запазила визията му непокътната, гръндж стилът на Лав от онова време е само началото. Never the Bride е само последният епизод от нейната безкрайна модна еволюция.