Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Мафията на силикона пробива навсякъде

Манекенската мафия и тази на фолкаджийките превземат съвсем категорично медиите и в частност телевизиите
Манекенската мафия и тази на фолкаджийките превземат съвсем категорично медиите и в частност телевизиите

Това да бъдеш манекенка вече не е равно на дефилиране по подиуми и позиране пред обектива. Нито пък на фолкпевиците им стига да обикалят масите с пияни люде нощем. Участията са за късните доби, през деня явно може да се вършат и други неща.

Затова сме свидетели как манекенската мафия и тази на фолкаджийките превземат съвсем категорично медиите и в частност телевизиите.

Една от първите чалга героини в последно време е приела ролята на един вид обществен наблюдател, защото в плана на предаването й е заложено да се дискутират проблемите и въобще живота на обикновените хора. На мен някак не ми седи убедително тя да разбере каква е орисията на тютюнопроизводителите, например, като преди това се е стремяла да запази имиджа си на уж ексцентрична фолкфурия.

Иначе самата тя твърди, че дори не чела преди това историите на гостите си, за да не стои нагласено задаването на въпросите по време на снимки. Колко професионално...

Пак по същата телевизия водещи на едно лайфстайл предаване са три моделки. За половинчасово излъчване става ясно че трите задават по не повече от 2 въпроса на госта си - повече време за изява няма, защото има и няколко материала за пари, коли, жени и други лъскавини, които биват включвани като поддържане на интереса към госта.

Направи ми огромно впечатление, че тези красиви момичета не вкарват някакъв усет към събеседника си, а сляпо вървят по сценария, задават въпрос след въпрос и успяват да накарат зрителя да загуби диалогичността на разговора. Друг огромен фал е как и трите водещи бяха с гръб към камерите.

Е, това защо? Нали момичетата нямат опит в телевизионерството, затова работата върши екипът, а манекенките са лица на целия труд? Едната беше седнала с гръб към камерата, а другите така се бяха обърнали към госта, че от главите им се виждаха само перфектните им прически.

Модата пък ще бъде "обогатена" от присъствието на фолкпевицата Алисия в комбина с футболиста Николай Михайлов. Какво стана? Вече не е в сила "който за каквото учил". Вярно, че това са доста отворени откъм идеи области и че не трябва непременно да си завършил определена школа, за да станеш име в тези среди.

Но! Да вземем един Милен Цветков, който колкото и да дразни аудиторията, толкова я и печели, щом се завърна отново с "часа си". Той, макар и да е завършил дефектология в Софийския (според Уикипедия), не може да бъде сравняван с всичките кълки в медийното пространство.

Аз едно нещо не разбирам. Защо този, който поръчва музиката в една телевизионна продукция, би избрал момиче с крака, започващи от гърлото, но което очевидно няма опит и най-вече нюх в тази работа? Аз няма да се бутам между шамарите с моя ръст под 170 см и с перманентно наличие на брада. Но съвсем сериозно се разтревожих накъде отива професията на журналиста.

Ако преди е било нужно да си повече от начетен, издръжлив и да реагираш адекватно на изненадващи ситуации, то сега тези качества могат да останат на заден план, ако си кандидат преди това за "Мис Калифорния". Моля ви се! Уважаемият и жесток зрител не пасе трева по асфалта. Като чуе един много натрапчив говорен дефект или безпричинен смях в опит да се приповдигне духа в студиото, колкото и да си красив, няма да ти се получи този път. Най-вероятно и следващият.

А пък като чуя чалга-дива да разбира от мода, си представям все едно магаре да разбира от военна музика. Първо, чалгата копира всичко от американския поп. Второ, тя не държи на креативност, а на утвърден модел, който да се възприема възможно най-лесно и от най-голям кръг от хора. Трето, че чалга културата е най-толерантната и отворена към различни идеи и образи, си е чист мит.

И без това популярните имена в модните среди у нас не вдъхват оптимизъм, сега и силиконовата гилдия остава да се присъедини - и я пишем кауза пердута. А за журналистиката - вярно, лайфстайл си е лайфстайл. Има къде-къде по-високи топки в тази област. Но то оттам се започва. Дано поне се загуби интересът към тях, както към риалитата. Дотогава всички дружно да стискаме палци и да пожелаем на медиите да станат алергични към силикон.

 

Най-четените