Тази седмица имаме план - тестдрайв на Range Rover Evoque, малко външни снимки, интервю с Илиана Раева и за финал - бърз щурм на Jumbo. Може да ви звучи като приятна програма, но това е защото вероятно не сте попадали в Jumbo преди Коледа и не сте се движили в ритъма на тълпата в търсене на китайски ангелски криле и пластмасови чаши за вино със столче.
Пазим приятни спомени от предишния модел на Range Rover Evoque - красив, доста пъргав за SUV, с прекрасна стойка на пътя, леко дебел на ширина и с малко бавен интерфейс.
С любопитство хвърляме претенциозни погледи към фейслифта, който въпреки че вече е на пътя от няколко години, все още не познаваме. На пръв поглед всичко си е на мястото, включително и чудесната аудио система Meridian. Като казваме чудесна, имаме предвид... чудесна.
Рядко аудио система в кола може да даде такава картина, бас и детайл. Промяната във визията на ентъртейнмънт системата ни подсказва, че Rover са оправили точно това, което трябваше да оправят - софтуера на автомобила.
Разучаваме системата, докато пътуваме - трябва да стигнем от Мото Пфое до салон "Арлет" на Хемус, където ще ни чака Илиана Раева.
Илиана тъкмо е титулувана за Модна икона - награда, която, освен че доста й отива, прекрасно пасва и като тема на целия ден. Другата модна икона вече е в ръцете ни. Evoque безпрекословно е най-дизайнерският SUV на пътя. Той е градски като кореняк-лондончанин, но ще може да ви заведе и до горите на Норфолк.
Или от София, та чак до Варна.
С предишния модел безпроблемно изминахме 1850 км. и обратно по маршрута София - Лион - София като на връщане дори без преспиване. Въпреки компактния си и дори леко женски вид, Evoque не отстъпва по нищо на своите по-големи братя и носи ДНК-то на един истински Range Rover.
Разполагаме с едни 20-30 минути, достатъчно време, докато се придвижим в трафика. Припомняме си предимството да гледаш на света отвисоко, което идва в комбинация с усещането за повече сигурност на пътя.
Натискаме нетърпеливо газта, само за да проверим дали конете са си на място. Отговарят ни с леко изръмжаване. Там са 2.0 TD4, 180PS.
Докато караме, тестваме инфотейнмънт системата, която за късмет няма нищо общо с предишната. Свързва се бързо, реагира светкавично и е достатъчно интуитивна.
Паркираме в пресечките на "Хемус". Размерът на Evoque е много разумен за градска среда като дължина. Единственото, което трябва да имате предвид, е, че е по-широк.
В града няма и да го забележите, но когато паркирате в паркинга на мол между две други коли, ще ви направи впечатление. Този недостатък обаче позволява интериорът да е доста по-просторен, отколкото външният вид предполага.
Вече сме при Илиана Раева. Ако в България има истински инфлуенсъри (хора, които влияят на останалите през социалните медии), то Илиана е един от най-големите. Личният й рекорд е пост във Фейсбук след златния медал на ансамбъла, достигнал до 1 800 000 души, харесан от 30 000 и споделен над 7000 пъти.
Илиана е истинска медия.
Казва, че го прави не заради себе си (въпреки че понякога доста се забавлява), а заради гимнастиката.
"От Фейсбук напълнихме Арена "Армеец" за световната купа, без да даваме пари за реклама. После по мое искане направихме Фейсбук страницата на федерацията", казва Илиана.
Прецизна, емоционална, с много отношение и внимание към детайла, с любов към живота и нуждата да има собствена позиция - такава я виждаме и на живо.
Обмисляме място за снимките и си харесваме гората около Семинарията. Качваме се на колите и след малко сме там.
Илиана веднага влиза в роля.
Казва ни, че възпитава и момичетата от ансамбъла да бъдат звезди, да имат медийно поведение и публично присъствие. Времето никак не предразполага към обяд на открито, затова решаваме да продължим снимките и разговора далеч от мрачното небе.
Оставяме Илиана Раева в студиото на нашата фотографка Мирослава Дерменджиева и, изкушени от пътя към Бояна, решаваме да се порадваме още малко на колата.
Други коли няма, но по пътя има достатъчно дупки, за да ни попречат да изпитаме пълната радост от шофирането. Намираме се в зоната на София, в която през зимата задължително трябва да караш SUV или поне кросоувър.
Изкушаваме се и за малко офроуд, но все пак се въздържаме, тъй като на другия ден ще връщаме автомобила и не е точният момент за смели експерименти. Задоволяваме се с качване и спускане на стръмни баири. Също е яко.
Може и да знаете, но Range Rover Evoque е първият автомобил в света с 9-степенна автоматична скоростна кутия. Разработена съвместно с концерна ZF, тя е една от най-модерните и технологични трансмисии, използвани някога в автомобилната индустрия.
Evoque е пригоден за всякакъв вид терен и под скоростния лост има режими на диференциала според това дали ще карате на кал, лед, сняг, планински терен или пясък.
Дори да не сте ходили във Великобритания, все сте гледали някой английски сериал, и ако сте умерено наблюдателни, веднага ще забележите, че тази кола е британска.
Вътре няма снимка на английската кралица, на антената не се вее флаг, но изработката на материалите и тоталното отсъствие на "спестовка" говорят за автомобил, който има намерение да ви служи дълго и предано. Иначе казано, един истински автомобилен сър Джеймс, който ще ви вози като лорд.
След 40 минути разходки в планината вече е време да обърнем. Rover-ът е един от малкото SUV-ове, който няма абсолютно никакви проблеми със завоите. Никакво люшкане, никакви центробежни сили. Да, нямате старта на нисък, спортен автомобил, но имате достатъчно динамика, за да се чувствате сигурни във всеки един момент, ако карате разумно.
Връщаме се при Илиана, която е успяла да мине през сериозните теми около гимнастиката и предстоящото догодина в България Световно първенство, и се е отдала на трепета по Коледа и радостта да е баба.
Сама се определя като "страшно досадна и грижовна баба" и обещава да се стегне, но нищо в думите й за внучка й Илиана не подсказва, че смята да го прави наистина.
Човек и Range Rover да кара, и с Илиана Раева да си пие кафето, рано или късно попада в Jumbo.
Взимаме безумния ляв завой към паркинга с една маневра: нещо, което очевидно не се удава на всички, съдейки по издраните стени, и паркираме.
Отваряме багажника, за да го премерим с поглед и да си преценим силите, и затваряме с копчето.
Никога не си взимайте кола, чийто багажник не се затваря с копче. Помнете, че сте прочели това в Webcafe и го прилагайте като една от 10-те заповеди при покупка на кола. После ще ни благодарите.
За Jumbo ще ви разказваме друг път.