Най-истинското 911?

След вчерашното изтичане на информация в интернет относно новия 911R на Porsche, днес компанията официално представи модела на автомобилното изложение в Женева.

911R ще има трудна, но интересна и славна съдба - все пак много са малко моделите на Porsche, които още преди да направят световната си премиера получават етикета „най-истинското 911".

Истинските фенове на марката са наясно, че това определение носи толкова много очаквания, които могат да доведат до непоносимо тежко разочарование. Или пък ново прераждане на легендата 911 и нови вълни на възторг у клиентите на марката. Да не забравяме, че тук става въпрос за продукт, дело на Porsche Motorsport.

911R също така беше определен и като „чистокръвен спортен автомобил" и с прости думи е нещо подобно на вълк в овча кожа. При разработването му обилно е ползван опитът и дори цели готови решения от вдъхновяващия 911 GT3 RS, но това не се отнася за дизайна.

Аеродинамичните елементи от GT3 RS не са намерили място на борда на 911R, а липсата на традиционното голямо задно крило е леко смущаваща.

Интериорът носи ретро атмосфера, комбинирана с модерни технологии - анатомични спортни седалки от фиброкарбон, спортен волан с диаметър 360 мм и скоростен лост с изключително къс ход.

Естествено, голямата новина тук зарадва най-верните привърженици на марката - 911R се предлага с механична предавателна кутия и класически съединител, а смяната на всяка една от шестте предавки е преживяване, близко до това в истински състезателен автомобил.

Задвижването на 911R е поверено на 4-литров 6-цилиндров атмосферен бензинов боксер с мощност точно 500 конски сили и максимален въртящ момент 460 Nm при 6250 оборота в минута. Т.е, като всеки атмосферен двигател и този има нужда от повечко обороти, за да ви разкрие истинските си възможности. А що се отнася до 4-литровия боксер на Porsche, те не са никак малки.

Ако смяната на предавките върви бързо и точно ускорението от 0 до 100 км/ч отнема едва 3,7 секунди, а максималната скорост на 911R е 323 км/ч.

За да е управляемостта още по-добра задните колела също завиват леко, което означава, че настройките на задния мост са близки до перфектните, задният механичен диференциал е с блокаж, а спирачките са от керамично-композитни материали - с други думи, трябва да ги загреете добре, за да ви дадат сигурност и прецизно спиране. Най-хубавата новина е, че всичко, изброено в последното изречение е част от серийното оборудване. А сред екстрите попадат климатикът и стерео уредбата. Напълно очаквано.

Доставката на 911R започва през лятото, а дилърите на марката в Германия и Великобритания вече събират поръчки за новата кола и клиенти определено не липсват.

А рекламата на 911R е пределно точна: „Старата школа, нова тръпка". Най-доброто 911? Може би, но определено има шанс да е така. Но пък 911R има всички качества да се нареди сред легендите на марката, дори и само заради това, че ще бъдат произведени едва 991 бройки, а базовата му цена ще е малко над 172 000 евро.

Новините

Най-четените