След поредица тийзъри и шпионски снимки Ford представи фейслифт версията на пикапа Ranger, който се предлага на световния пазар и е един от най-популярните модели в своя клас в Европа.
Промените в дизайна придават на Ranger физиономия, близка до тази на последните модели на Ford, като това се отнася най-вече до формата на фаровете и радиаторната решетка.
По-интересните новини обаче не се виждат с просто око. Ranger ще излезе на пазара с нова версия на 5-цилиндровия 3,2-литров Duratorq TDCi дизелов двигател, при който разходът на гориво е намален с 18%. Мощността на двигателя е 200 конски сили, а максималният въртящ момент 470 Nm, като моторът ще работи с 6-степенна механична или автоматична трансмисия.
По-богат избор на мотори
Клиентите на Ford ще могат да поръчват и Ranger с 4-цилиндров 2,2-литров Duratorq TDCi мотор с мощност 160 конски сили и 385 Nm, а на отделни пазари ще се предлага и още по-икономична версия на този агрегат с мощност 130 конски сили и намален с 22% разход на гориво.
За почитателите на бензиновите мотори е предвиден и вариант с 2,5-литров Duratec мотор със 166 конски сили и 225 Nm въртящ момент.
Версиите със задвижване 4х4 получават електронно контролиран блок за разпределение на въртящия момент и бавни скорости, а обновеният Ranger може да тегли товари с тегло до 3500 кг.
Повече комфорт и сигурност
Инженерите на Ford са доработили и окачването на пикапа, което осигурява повече комфорт и по-добро поведение на пътя. Тези промени се допълват и от електрическо серво на волана, което осигурява по-прецизно управление.
Ford Ranger ще се предлага с инфотейнмънт системата SYNC 2 с 8-инчов тъчскрийн и сериозна гама системи грижещи се за сигурността по време на пътуване: адаптивен круиз контрол, помощ при запазване на лентата на движение, асистент при паркиране - отпред и отзад, системи за потегляне и спускане по наклон и спирачен асистент за критични ситуации.
Обновеният Ford Ranger излиза на пазара в края на лятото, а производството му е съсредоточено в Тайланд, ЮАР и Аржентина.