Амбициозните планове на Mercedes за ръст на печалбата и рязко увеличаване на производството в близко бъдеще успяха да притеснят някои от инвеститорите в автомобилния производител, които са на мнение, че тези цели са непостижими или най-малкото си противоречат.
Според Detroit News, акционерите са смутени от плана на Mercedes марката да се превърне в най-големия производител на луксозни автомобили в света и да удвои годишните си продажби до 2,7 милиона бройки до 2020. Допълнително някои акционери се съмняват и че Mercedes ще изпълни плана си за 10% оперативна печалба - цел, която е фиксирана до края на настоящото десетилетие.
Един от ключовите проблеми за акционерите се оказа фокусирането на Mercedes върху компактните модели, основно А-класата, В-класата и GLA. Логиката на инвеститорите е следната: тези модели се продават на по-ниски цени и ще носят по-ниска печалба от по-големите автомобили - С-класата, E-класата и основно S-класата.
Нарастването на разходите за труд и забавянето на продажбите също са сред факторите, изнервящи акционерите. Към това прибавяме и по-слабите от очакваното приходи на марката за 2012, както и твърденията на някои анализатори, че Mercedes „отрича реалностите на пазара" и не е успяла да поеме в правилната посока при развитието на моделната си гама. В бранша мнозина са на мнение, че в крайна сметка Mercedes ще успее да постигне само една от двете важни цели: повече продажби или по-висока печалба.
Напрежението сред акционерите на Mercedes беше подсилено и от новината за изтеглянето на Suzuki от автомобилния пазар в САЩ, както и от началото на процедурата за защита от кредитори на американското поделение на компанията, което фалира. За радост на феновете на марката обаче, Suzuki ще продължи да продава своите мотоциклети и двигатели за лодки отвъд Океана.
От американския пазар вече си тръгнаха две други японски марки - Daihatsu и Isuzu, а корейската Daewoo отдавна изчезна, след като беше погълната от GM. Точно на другия полюс обаче е представянето на други две корейски марки - Hyundai и най-вече Kia, които регистрират значителен ръст в продажбите си в последните няколко години.
През 2003 Suzuki обяви плановете си да увеличи годишните си продажби в САЩ до 200 000 автомобила, но резултатите се оказаха доста по-слаби - марката достигна до 100 000 продажби през 2006 и 2007. Спадът в продажбите на Suzuki в последните месеци, точно когато пазарът в Щатите растеше постоянно е бил последният фактор, който е убедил японците да се изтеглят.