Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Прогнозите се оказаха точни

Renault отбеляза 50-годишния юбилей на А110 с красив концепт
Концептът е "стъпил" върху шаси от състезателен Megane Trophy
Двигателят е между кокпита и задния мост
Дифузьорът осигурява стабилна задница
Все още не се знае дали А110-50 ще стигне до серийно производство

Renault представи в дните на Гран при на Монако от Формула 1 концепцията Alpine, с която отбеляза 50 години от създаването на оригиналния модел А110, а основна роля в шоуто получи 4-кратният световен шампион Ален Прост.

Професора сега се състезава за една от марките на Renault - Dacia, в шампионата на сняг и лед „Андрос Трофи", а първите му сериозни успехи във Формула 1 идват точно със заводския тим на Renault.

Пълното наименование на концепта е Alpine A110-50 Concept, който е с купе от фибростъкло, чийто форми напомнят на дизайна на легендарния първи модел на марката.

И дизайнерите упорито и успешно са намерили интересни препратки към първия А110. Пример за това са жълтите LED светлини, разположени в полукръг, които напомнят за фаровете за мъгла, монтирани на предния капак на А110.

От друга страна, концептът е с дизайн, който е сериозно повлиян от концептуалния модел на Renault - DeZir, който дебютира в Париж през 2010 и спечели признанието на специалистите и медиите от цял свят. А от маркетинговия департамент на Renault не пропускат да напомнят, че точно DeZir дава най-сериозното подсказване за това как ще изглеждат в близко бъдеще моделите на компанията.

Още преди представянето на автомобила беше ясно, че А110-50 Concept използва шаси, заето от състезателен Megane Trophy и окачването му е оборудвано с регулируеми амортисьори Sachs, колелата са 21-инчови, а в списъка с оборудването липсват помощниците на шофьора като ABS или тракшън контрол.

Спирачките на концепта също са впечатляващи - 14-инчови спирачни дискове отпред и спирачни апарати с по 6 работни цилиндъра и 13-инчови отзад, като апаратите са с по 4 цилиндъра.

Със спирането не се прави никакъв компромис и основата причина се крие между кокпита и задния мост - 3,5-литров V6 двигател с мощност 400 конски сили. Трансмисията се състои от 6-степенна предавателна кутия с двоен съединител, а водачът може да избира дали да превключва предавките с помощта на традиционен педал на амбриажа или да ги сменя с лостчета, разположени на волана.

Все още обаче не се знае дали А110-50 ще стигне до серийно производство.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
Тагове: монако, renault alpine
 

Най-четените