Audi купува Ducati?

До средата на следващия месец автомобилният производител Audi, който е част от концерна VW-Audi, може да стане собственик на една от най-известните мотоциклетни компании в света - Ducati.

Като основна причина за сделката се сочат сериозните финансови задължения на Ducati - около 800 милиона евро, като според източници, близки до Audi, цената на италианската компания се очаква да е около 850 милиона евро. А решението на Audi да сложи ръка на Ducati се оценява от пазарните анализатори като "смело".

Защо обаче Audi купува Ducati?

Това всъщност е част от проекта "Орел" - рожба на шефа на надзорния съвет на VW Фернинанд Пийх, внук на легендата Фердинанд Порше и бивш шеф на VW. От известно време насам Пийх действа, за да купи Audi престижна мотоциклетна марка, но доскоро липсваха подходящи предложения и Пийх се беше насочил към съживяването на Horex - германска мотоциклетна марка, произвеждала 1- и 2-цилиндрови мотоциклети между 1936 и 1956.

Horex обаче не говори нищо на съвременните почитатели на мотоциклетите, така че при появата на пазара на базираната в Болоня Ducati, Audi е първият кандидат-купувач, който реагира. Тук трябва да се отбележи, че отскоро Mercedes и Ducati развиват съвместен проект за представяне на модели на двете марки, но засега от Щутгарт не се е чуло за какъвто и да е интерес към италианската компания.

Ducati произвежда около 40 000 мотоциклета на година и вече е въпрос на време да бъде официално потвърдено, че приходите й да по-малко от задълженията.

Все пак, мнозина очакват Mercedes да демонстрира интерес към Ducati, но в по-късен етап - когато има повече информация за финансовото състояние на компанията. Другият претендент се очаква да е индийската компания Mahindra.

Според информация от Audi, в Инголщадт вече е сформиран малък екип съветници, които работят по "Проект Орел" - засега само се анализира състоянието на Ducati. И първите резултати са налице - офертата на Audi ще е за 50 милиона евро, максимум 100 милиона, ако и има и други участниците в битката плюс поемане на задълженията на италианците.

Ако се върнем малко назад във времето с интерес ще открием няколко изказвания на президента на Ducati Андреа Бономи, който обича да казва, че "Ducati е еквивалента на Audi, но на две колела". Със сигурност, Фердинанд Пийх е на сходно мнение. Най-вероятно, една от първите съвместни задачи на двете марки ще е как да се намери решение за по-добро придвижване в натоварения трафик в големите градове, в които хората все повече губят желание да карат колите си. Дали трафикът ще се качи на две колела или ще станем свидетели на следващата вълна решения, приличащи на Smart или малките японски автомобили.

През 2008 Пийх призна, че e допуснал грешка, когато не е купил Ducati, когато компанията е била на фалита. 4 години по-късно VW и Audi получават шанс да поправят тази грешка. И светът ще научи нещо повече за проекта "Орел".

Новините

Най-четените