Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Кратка история на Porsche 911 в снимки I

901 (1963 година)
Първият 911 е изграден на базата на Porsche 356. Peugeot запазва означението 901, което е неприятна изненада за Porsche и наследникът на 356 получава наименованието 911. Новият модел се предлага с 6-цилиндров боксер с въздушно охлаждане и мощност 130 конски сили.
912 (1965)
През 1965 година производството на 356 е прекратено, а двигателят от модела се прехвърля в 912. 912 е предвиден като по-евтина версия на 911 и се произвежда между 1965 и 1969 година.
911 Targa (1965)
През 1965 се появява иновативната версия Targa, отличаваща се с предпазния ролбар над седалките. Кабриолетът е със свалящ се покрив, като задното стъкло също се сваля.
911 S (1966)
През 1966 се появява новият 911, като мощността му нараства от 130 на 160 конски сили. Шасито и спирачките са подобрени, но колата остава трудна за каране в гранични режими на сцепление.
911 2.2 (1970)
Работният обем на двигателя на 911 нараства от 2 на 2,2 литра през 1970 година. За олекотяване на модела инженерите добавят доста алуминиеви елементи, като броните са отчасти от алуминий.
911 2.4 (1972)
Обемът на мотора вече нараства на 2,4 литра, като се появява и S версия на 911 с мощност 190 конски сили.
Carrera RS 2.7 (1973)
Десет години след появата на 911 Porsche представя Carrera RS – състезателен автомобил, създаден по изискванията на тогавашната Група 4 на ФИА с работен обем на мотора 2,7 литра. Моделът се отличава с огромния спойлер тип „патешка опашка” и има мощност 210 конски сили. Името Carrera идва от известното през 50-те години състезание в Мексико Carrera Panamericana.
911 (1974)
Година след Carrera RS 6-цилиндровият боксер на нормалните 911 също вече е с работен обем 2,7 литра.
930 Turbo (1975)
Работата по турбо версия на 911 започва през 1972 година и през 1975 на пазара излиза първия 911 Turbo. Мощността му е 260 конски сили, идващи от 3-литров мотор с турбокомпресор. Купувачите се прехласват по раздутите задни калници и характерния голям спойлер отзад. По това време това е най-бързата серийна кола в Германия.
Carrera SC (1977)
През 1976 година 2,7-литровият мотор окончателно отстъпва мястото си на 3-литровите агрегати, предпочитани заради по-добрата им надеждност и по-сериозния потенциал за доработване. До 1980 година всички версии на 911, без тези, които се продават в Щатите, са с мощност 204 конски сили.
911 Turbo (1978)
Работният обем на мотора скача на 3,3 литра през 1978 година, а мощността вече е 296 конски сили. Моторът получава интеркулер, което пък налага промени в дизайна на задницата на колата, което придава незабравимите черти на 911 от края на 70-те години.
Carrera 3.2 (1984)
3-литровият мотор на SC е сменен с 3,2-литров през 1984, като новият автомобил е по-мощен и с по-ефективни спирачки. Клиентите могат да си поръчват по-агресивен заден спойлер и по-широко купе.
964 Carrera (1989)
Този модел се задвижва от 3,6-литров двигател – естествено, 6-цилиндров боксер с въздушно охлаждане, а педалите са вече закрепени за пода.
964 Turbo (1990)
Турбо версията на 964 се появява през 1990 година, като мощността на 3,3-литровият мотор е увеличена на 315 конски сили. Продажбите обаче се забавят, тъй като клиентите чакат дебюта на 993 през 1993 година.
964 Turbo S (1992)
Първият Turbo S се отличава със спартанско обзавеждане на купето и по-ниска стойка. Мощността му е 376 конски сили, производството на Turbo S продължава една година и са сглобени около 80 коли.
964 Turbo 3.6 (1994)
Новият Turbo 3.6 е представен през 1993, с нов 3,6-литров турбо мотор и мощност 360 конски сили, но и той се произвежда само една моделна година.
993 Carrera (1995)
Поколението 993 е последното с мотори с въздушно охлаждане и за мнозина е най-доброто в историята на 911. Предницата и задницата на колата са с нов дизайн, а задното окачване е вече многозвенно. 6-цилиндровият боксер е обем 3,6 литра, мощността му е 268 конски сили, а това е първият 911 с 6-степенна механична предавателна кутия.
993 Turbo (1995)
Това е първият сериен модел на Porsche с две турбини, както и с постоянно задвижване на четирите колела. Мощността е вече 400 конски сили, идващи от 3,6-литровия мотор, а много специалисти сравняват този модел с легендата 959.
996 Carrera (1999)
996 поставя началото на 911 с двигатели в водно охлаждане, но моделът отнася много критики заради това, че предницата му е идентична с тази на по-евтиния модел Boxster. През 2002 Porsche промени дизайна на фаровете, за да спре оплакванията. 3,4-литров мотор с 296 конски сили.
996 GT3 (1999)
996 е и моделът, при който GT3 става регулярна производствена версия на 911. GT3 получава 3,6-литров атмосферен 6-цилиндров боксер с 355 конски сили. Това е същият мотор като на 996 Turbo (но без турбото) и е дериват на двигателя от 911 GT1, състезавал се в Льо Ман.

Легендарният модел на Porsche се ражда през 1963 година и въпреки, че тези, които не са изкушени от магията му, трудно откриват разликите между отделните поколения, автомобилът е претърпял доста сериозно развитие през годините.

Наскоро Porsche представи най-новите версии на 911 Carrera 4, кабриото Carrera 4 и Targa 4 и за непросветените това са само допълнителни означения към модела, които обаче осигуряват на собствениците на тези спортни автомобили вълнуващи изживявания зад волана.

Да прегледаме набързо историята на един от култовите модели в съвременното автомобилостроене и да разберем защо историята на 911 не е започнала с 901, както и какво се крие зад понякога объркващите кодове 930, 964, 996, 997, 993 и т.н.

Следващата част ще е за поколенията на 911 през новия век.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените